De blir så stora att det är svårt att komma åt dem på ett bra sätt med kniv.Sticksåg?! Är de så hårda i skalen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De blir så stora att det är svårt att komma åt dem på ett bra sätt med kniv.Sticksåg?! Är de så hårda i skalen?
Ja.Sticksåg?! Är de så hårda i skalen?
Min favorit är att riva ner dem i köttfärssås :-)Ja.
Men det är värt jobbet!
Den är fin att koka mos av och ha till kött och fisk ocksåMin favorit är att riva ner dem i köttfärssås :-)
Det behövs inte mer än några enstaka plantor så nån av oss som brukar odla kan säkert skicka dig frön.Hm, trots alla mina fröpåsar idag har jag inte köpt en enda hubbard.
Här har jag ju tyvärr kräfta på de äldre träden så det är nog inte så stor vits att ens försöka med några ympar. Jag är glad så länge mina Åkerö och gråpäronet lever, det blir stora hål när de faller, inget man ersätter med en pinne med lite kvistar från Plantagen.Det behövs inte mer än några enstaka plantor så nån av oss som brukar odla kan säkert skicka dig frön.
Jag har itne ens börjat titta på allvar i katalogerna än.
Däremot har jag planerat att skatta ett par av mina gamla fula äppelträd på ympris imorgon.
Äh. Finns det ens någon enda äldre trädgård utan kräfta?Här har jag ju tyvärr kräfta på de äldre träden så det är nog inte så stor vits att ens försöka med några ympar. Jag är glad så länge mina Åkerö och gråpäronet lever, det blir stora hål när de faller, inget man ersätter med en pinne med lite kvistar från Plantagen.
Jag kan säkert få en eller annan planta över!Hm, trots alla mina fröpåsar idag har jag inte köpt en enda hubbard.
Det får jag testa om jag får bättre skörd i år än förra året!Den är fin att koka mos av och ha till kött och fisk också
Är det möjligt med ett sämre odlingsår är det förra?Det får jag testa om jag får bättre skörd i år än förra året!
Jag hoppas verkligen inte att det är möjligt.Är det möjligt med ett sämre odlingsår är det förra?
Förslag på vad man kan hitta på med överblivna avenboksplantor? Vi fick ca 25 st över i höstas när vi satte häcken. Några kommer säkert gå åt för att ersätta såna som dör, men resten...?
De är för tillfället nedgrävda lite slarvigt i min odlingslåda men där kan de inte stå sen för jag ska ju plantera ätbara saker där.
Så antingen förslag på vad vi kan hitta på med dem, eller om någon själv är på jakt efter enstaka plantor för avhämtning. (Bor i Kalmar).
Tack för svar! Ja, en berså har jag funderat på. Ska bara bestämma mig vart jag skall placera den i så fall. Har tyvärr bara odling i en låda och den är placerad så att det omöjliggör ytterligare inramning, annars var det en god idé!En berså? En kort svängd häckremsa någon annan del på tomten som rumsindelare?
Kan ju hållas riktigt låg också och gränsa av mot en odlingsyta eller liknande.
Inte förrän nu? Jag fick min för flera veckor sedan. Det jag tycker är knepigt är att det verkar i princip omöjligt att sortera sorterna på nätet efter hur katalogen är organiserad. Det är nästan lättast att söka på en i taget när man väl ska beställa.Idag kom äntligen Impecta-katalogen. Mycket roligare att bläddra än att scrolla på nätet.
Delvis mitt eget fel. Jag beställer katalogen separat. Eftersom vi är ett gäng som går ihop så det finns ingen beställning hos dem i mitt namn - fast jag handlar av dem.Inte förrän nu? Jag fick min för flera veckor sedan. Det jag tycker är knepigt är att det verkar i princip omöjligt att sortera sorterna på nätet efter hur katalogen är organiserad. Det är nästan lättast att söka på en i taget när man väl ska beställa.