Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det ser ut att var ljuvliga lilla Tulipa tarda, flocktulpan.Vad är det gula för blomma? Har helt glömt vad jag stoppat ner för lökar där.
Visst var det den som skulle sprida sig så duktigt? Vill ha många!Det ser ut att var ljuvliga lilla Tulipa tarda, flocktulpan.
Ja, jag tror att den sprider sig mycket. Den är så himla söt, tycker jag!Visst var det den som skulle sprida sig så duktigt? Vill ha många!
Ja jag såg det idag på netto. Stund den inte fanns i rosa, vitt eller gult. Blått är helt fel färg för min slänt.Nu vet jag vad den lilla blå vintergröna marktäckaren heter Aubrieta hybrid
Ja jag såg det idag på netto. Stund den inte fanns i rosa, vitt eller gult. Blått är helt fel färg för min slänt.
Ni får gärna tipsa om ni hittar billiga marktäckare i "rätt" färg. Behöver väldigt många tyvärr.
Mina blommar också nu, de är så fina!Vad är det gula för blomma? Har helt glömt vad jag stoppat ner för lökar där.
Penningblad finns i större delen av min trädgård. Framförallt i gräsmattan. Vissa sensomrar glimrar gräsmattan i gult . Det gäller bra för mig att hålla efter den. Hittar den en rabattkant så blir den lycklig och försöker intensivt och invasivt invadera där. Men den är en trevlig motståndare. Jag står utHar du tittat på Potentilla-släktet? Det finns flera gula marktäckare där, tex blodrot. Eller kanske gult penningblad (Lysimachia nummularia)?
Penningblad finns i större delen av min trädgård. Framförallt i gräsmattan. Vissa sensomrar glimrar gräsmattan i gult . Det gäller bra för mig att hålla efter den. Hittar den en rabattkant så blir den lycklig och försöker intensivt och invasivt invadera där. Men den är en trevlig motståndare. Jag står ut
går inte att tala om på samma vecka.Till skillnad från lupiner då?
Tack för tipset. Ska ta mig en titt därHar du tittat på Potentilla-släktet? Det finns flera gula marktäckare där, tex blodrot. Eller kanske gult penningblad (Lysimachia nummularia)?
Murreva är väldigt söt och sprider sig snabbt, om den hamnar på rätt ställe. Jag har den vita, men jag tror det finns en rosa också.Ja jag såg det idag på netto. Stund den inte fanns i rosa, vitt eller gult. Blått är helt fel färg för min slänt.
Ni får gärna tipsa om ni hittar billiga marktäckare i "rätt" färg. Behöver väldigt många tyvärr.
Absolut . Hemlösa ormhassel måste man ALLTID förbarma sig över .
Jag skolade om mina pumpor idag, satte dem nyss och hade inte räknat med att de skulle skuta i höjden så!Absolut . Hemlösa ormhassel måste man ALLTID förbarma sig över .
Jag har vikt papperskrukor och satt en ny frösådd med diverse grödor, bl.a majsen som rara @Kethets delade med sig av . Sen blev det frilandsvästeråsgurka, en stor och en liten pumpasort (dom ska jag prova höbalsodling på), gräslök och tagetes.
Nu är köksbänken full och jag har inte ens börjat skola om förra sådden av bl.a tomat och chili...
Jag rotade i "kruk-förrådet" jag... . Jag läste på småbruks sida att han rekommenderade krukor som var 9x9 cm och att man inte skulle skola om dom, dom har tydligen känsliga rötter . Jag gör som han säger...Jag skolade om mina pumpor idag, satte dem nyss och hade inte räknat med att de skulle skuta i höjden så!
Hoppas det blir bra med majsen nu! Jag ska införskaffa nya krukor innan de sås
Trodde inte de skulle skjuta i höjdenJag skolade om mina pumpor idag, satte dem nyss och hade inte räknat med att de skulle skuta i höjden så!
Hoppas det blir bra med majsen nu! Jag ska införskaffa nya krukor innan de sås