Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Köp,köp ,köp !!Ni som kan julrosor - kan man köpa en som står i blom nu och plantera ut i trädgården nu?
Jag var in på Plantagen (köpte "bara" en presentblomma, så det så!) och där stod dom dom mest fantastiska julrosor jag sett . Fick en enormt HA-begär...
Ja! Går jättebra!Ni som kan julrosor - kan man köpa en som står i blom nu och plantera ut i trädgården nu?
Jag var in på Plantagen (köpte "bara" en presentblomma, så det så!) och där stod dom dom mest fantastiska julrosor jag sett . Fick en enormt HA-begär...
Tre och en halv såhär stor hög med sly och massa blev det.Inte så mycket min trädgård som utanför den....
Jag fick klartecken av grannåkerns ägare att ta ner det som vuxit upp mellan salixodlingen och min tomt. Det är en remsa på tiotalet meter som är tänkt att vara gräs men där det vuxit upp lårtjock sälg och björk. Idag när jag kom hem hade firman varit här och tagit ner.
Det blev ljust!
Nu väntar vi bara på att markerna ska torka upp så att det femtontal otäcka popplar som står i hörnet också är möjliga att ta ner. Jag AVSKYR poppel. De skjuter rotskott överallt. Klipper jag inte gräset närmast dem så är det inte en gräsmatta längre utan en ljusgrön matta av tio cm höga poppelskott. Jag ringbarkade ett gäng för två år sedan. De är n-ä-s-t-a-n döda nu.... Eländes träd att vara seglivade. Veden är värdelös. Den är lätt och har inget värmevärde och går inte att snickra av. Det är inte ens balsampoppel så att doften skulle kunnat vara lite förmildrande. Nä de är bara eländiga.
Men om några veckor är de borta
Kostar en slant men är så värt det.
Inte så mycket min trädgård som utanför den....
Jag fick klartecken av grannåkerns ägare att ta ner det som vuxit upp mellan salixodlingen och min tomt. Det är en remsa på tiotalet meter som är tänkt att vara gräs men där det vuxit upp lårtjock sälg och björk. Idag när jag kom hem hade firman varit här och tagit ner.
Det blev ljust!
Nu väntar vi bara på att markerna ska torka upp så att det femtontal otäcka popplar som står i hörnet också är möjliga att ta ner. Jag AVSKYR poppel. De skjuter rotskott överallt. Klipper jag inte gräset närmast dem så är det inte en gräsmatta längre utan en ljusgrön matta av tio cm höga poppelskott. Jag ringbarkade ett gäng för två år sedan. De är n-ä-s-t-a-n döda nu.... Eländes träd att vara seglivade. Veden är värdelös. Den är lätt och har inget värmevärde och går inte att snickra av. Det är inte ens balsampoppel så att doften skulle kunnat vara lite förmildrande. Nä de är bara eländiga.
Men om några veckor är de borta
Kostar en slant men är så värt det.
Rip van Winkle!!!
Årets första punkpåsklilja är på väg att slå ut! Är så glad att den och de andra ovanliga påskliljorna överlevde vintern, för det skulle de egentligen inte. Tur att de inte visste det
Tror du att det är möjligt att ha på Roundup alldeles invid bäcken utan att det blir följder för vattenlivet?Och det är precis sådana man har en borr och en skvätt jordbruks Roundup till
Du ska inte ha det i vattnet,borra hål i stubben häll i en skvätt Roundup = ingen nyplantering runt poppelstubbar ,för övrigt kör bönderna här Roundup både vid kanalen och dom mindre åarna,fåglar ,grodor o fiskar verkar inte ta någon skadaTror du att det är möjligt att ha på Roundup alldeles invid bäcken utan att det blir följder för vattenlivet?
De växer nästan nere i vattnet.
I know, du sa ju det i en tidigare tråd Jag tycker bara att punkpåsklilja passar bättre. Det kan ju vara dess svenska common nameRip van Winkle!!!
Ja! Går jättebra!
JaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaKöp,köp ,köp !!
Granar brukar sticka iväg så där när något år har varit extra gynnsamt. Låt dom vara om du inte vill ha konstiga granar med delade toppar, dom reder ut det efter några år.De tidigare ägarna planterade en rad med granar på tomten. De är små än så länge och får därför vara kvar. Men nu har några av dem blivit konstiga, kvastiga mitt på och sedan en lång smal pinne i toppen. Det syns på granen som är längst till vänster i bild:
Ska jag göra något åt dem?
Absolut!I know, du sa ju det i en tidigare tråd Jag tycker bara att punkpåsklilja passar bättre. Det kan ju vara dess svenska common name
Min första indiankrasse har börjat titta upp
Jag som började ge upp hoppet
Hur kan du göra något överhuvudtaget när den där saken med spannen är med? Står du inte bara och fånler? Det hade jag gjort.De tidigare ägarna planterade en rad med granar på tomten. De är små än så länge och får därför vara kvar. Men nu har några av dem blivit konstiga, kvastiga mitt på och sedan en lång smal pinne i toppen. Det syns på granen som är längst till vänster i bild:
Ska jag göra något åt dem?