Trädgård del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spännande! Inte ens tänkt på att man kan ha sand där nere. Du får gärna uppdatera närmare våren om vad du tyckte :)!
Det står två stora betongrör på golvet. De är typ 60-70 cm höga och lika breda. Botten i betong. De är sannolikt ditställda just för att förvara i.

Att förvara i sand har jag läst om redan för länge sedan. Så tyckte det var dags att prova.
Har en rejäl sandhög som kompisen körde hit när jag behövde "lite sand". Han fyllde flaket på lastbilen. :)

Återkommer om resultatet
 
Jaha ja igår var det visst tulpanlökar till halva priset :angel: de bara skulle hoppa ner i min kasse Men jag får nog sätta dem i krukor och ha på altanen annars tar rådjuren dem illa kvickt
 
Ni som hänger här. Hur gör ni nu med förvaringen av allt?
Har alla här jordkällare?
Jag har lagt i plastlådor med lock i jordkällaren.
Morot kan du med fördel plantera i sand i olika flyttbara behållare. Så här års ställer du bara undan behållaren och skördar inte moroten förrdn du ska äta den. Man får ju ha koll på om den blir dålig, men den borde gå i frövila.
 
Någon som brukar handla från Lindbloms frö? Lagret förstört tillsammans med (vad det verkar) det mesta av gården i trolig mordbrand. Kommer inte att ha något till försäljning för hobbyodlare 2020. Fy fan för pyromaner! :rage:

Så hemskt!
 
Höst i trädgården
3B9E3055-4A31-4960-A0F8-477CE7C01A51.webp

jag har nog drabbats av ett kraftigt anfall av trädgårdsfeber :cautious:
 
Här är en till som vill sätta igång NU. Försökte handla på Runåbergs fröer men när jag klickade för att komma till kassan så öppnar dom inte fören i december :cautious: så har blivit att skriva upp och sortera fröpåsar som jag har hemma.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
352
Senast: sthu
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
980
Senast: pepp
·
Kläder & Bli fin Hittade ingen aktuell tråd, så tänkte att jag skapar en. Vilken är din favoritparfym? Använder du alltid en och samma? Varierar...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 182
Trädgård & Växter Vi köpte betongkrukor till framsidan förra året, med förhoppning om att förra årets växter skulle komma även i år. Det gjorde de inte så...
Svar
6
· Visningar
409
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp