Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har inte hunnit in till stan förrän idag. Och irriterande nog fick jag inse att de fröer jag ville ha inte fanns att köpa!Nu har jag äntligen fått ner mina första frön för i år. Tomater och paprikor är klara. Eller nja, nästan i alla fall. Har kommit på att jag nog behöver ha fler sorters paprika, så i morgon ska jag smyga in i nån affär och köpa några till.. Måste ändå in till stan och köpa strumpor till ena sonen, som verkar äta såna...
Inte?tänker att färdiga lökar borde man väl inte kunna misslyckas med?
Fråga: Det ska planteras frön nu förstår jag, men det är fortfarande rejält kallt ute. Jag kan inte driva upp något inne eftersom jag inte kan freda dem från en viss brun fyrbening som älskar att smaka på allt som går att smaka på - och en del som inte gör det.
Vad göra? Ska jag bara ge upp allt vad frön heter och plantera sticklingar senare när det blir varmt? Notera att det ska planteras i relativt små blomlådor på en balkong - även förslag på vad som kan växa på en balkong i sydväst tas tacksamt emot.
Jag har denna, men har sett liknande på många ställenVisa bifogad fil 66480
Tipsar om denna, tror jag gjort det förut, men den funkar jättebra mot tuggande katter!
Jag har denna, men har sett liknande på många ställenVisa bifogad fil 66482
LänkAnnars kan man göra som John Taylor och bygga upp ett plastväxthus i ett hörn av vardagsrummet.
Kolla upp kallsådd/vintersådd. Välj sorter som går att så utomhus nu i en plastback. Det blir som ett miniväxthus och de gror när vädret är lagom. Blir det flera minusgrader efter de grott kan man ta in backen de nätterna eller lägga över en filt.Fråga: Det ska planteras frön nu förstår jag, men det är fortfarande rejält kallt ute. Jag kan inte driva upp något inne eftersom jag inte kan freda dem från en viss brun fyrbening som älskar att smaka på allt som går att smaka på - och en del som inte gör det.
Vad göra? Ska jag bara ge upp allt vad frön heter och plantera sticklingar senare när det blir varmt? Notera att det ska planteras i relativt små blomlådor på en balkong - även förslag på vad som kan växa på en balkong i sydväst tas tacksamt emot.