Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samma här har köpt fröer till pastellblandning samt coola Little lanterns, Winky double och William Guinness. Ska bli kul att se vad det blir om några år. Har gjort kallsådder men ska nog krafsa fram bar jord i lövlunden och direktså också senare.Jag älskar aklejor. Har hela trädgården full dessa försådde jag nu så hoppas på fina hybrider i många år framöver Visa bifogad fil 66225
Bara råkade lite...
Visa bifogad fil 66264
Jag vet inte alls hur jag ska få plats med alla sådder inomhus. Har minst tre omgångar till att förså inne och redan överfullt...men jag kunde inte låta bli.
Dessutom valde dottern vattenmelonen.
Dahlia är supertacksamt att odla från frö. Är det sommardahlia du har så tänk på att det är fullt möjligt att övervintra dem trots namnet. Det blir fin fina knölar att ta in till vintern.Visa bifogad fil 66268
På bilden syns dahlia, solhatt, gul lök, i bakgrunden paprika/chili och till höger lite paprika och aubergine som behöver planteras om. Tycker det är himla fräsigt att så denna mytomspunna knöl till dahlia och se gror så fint och bra. Jag har aldrig haft dahlia, har tyckt att jag inte är tillräckligt omhändertagande för dem, så det är ett extra spännande experiment tycker jag.
NärbildVisa bifogad fil 66270
Visst är det väl forsythia jag har tagit in? Det verkar dock bli blad istället för blommor. Vad gör jag för fel?
Har läst det och tänkte testa. Verkligen ett billigt sätt att skaffa dahlior!Dahlia är supertacksamt att odla från frö. Är det sommardahlia du har så tänk på att det är fullt möjligt att övervintra dem trots namnet. Det blir fin fina knölar att ta in till vintern.
Det ser ut som forsythia, det blir nog blommor med ser ut som sådana skott. Blomknopparna har ju foderblad så inte omöjligt att några av de gröna knopparna även blir blommor.
Det ser ut som forsythia, det blir nog blommor med ser ut som sådana skott. Blomknopparna har ju foderblad så inte omöjligt att några av de gröna knopparna även blir blommor.