Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag satte såhär 2020, och det blev gott om potatisjag kom just på att jag kanske skulle testa att sätta potatis i en av mina pallkragelådor (2 kragar högt)
Om man bortser från gängse rekommendationer, så går att hitta via google - hur tätt kan man sätta potatis utan att det blir galet? Hur många plantor får plats i en normalstor (80x120) pallkrage?
haha, jag har också en sån odling...Odlar katter...
En bild från förra sommaren. Simba ska alltid sova i balkonglådorna...
de gillar balkonglådorna...haha, jag har också en sån odling...
Jag blev nyfiken och googlade några videor.Stubbfräs bokad!! Så om ett par veckor ryker förhoppningsvis alla gamla stubbar på tomtgränsen, beroende på hur långt vi hinner på en dag (någon som fräst stubbar och vet ungefär hur lång tid det tar? Vi bokade en dag till att börja med och sa att vi ser hur långt vi hinner på det) så att jag kan plantera en syrenhäck istället!
Kliar i fingrarna att beställa hem massor av syrenplantor redan nu
Jag har precis varit till handelsträdgårn och köpt penseer.
Visa bifogad fil 66340
Jag blev nyfiken och googlade några videor.
De verkar gå snabbt. Inte så himla många minuter per stubbe.
Jag ska fortsätta min utläggning med att konstatera att jag inte var ute efter någon särskild fraktion, utan ville slippa åka med lass efter lass till återvinningen, när jag dessutom gärna har någon täckning i rabatterna. Win/win således.
Är en ute efter en viss fördelning av bitarna, så krävs större noggrannhet vid val av mackapär. Jag var bara ute efter ett lätt sätt att på ort och ställe ta tillvara trädgårdsavfallet utan att behöva starta upp bilen.
Akta telefonen från den!Jag är på väg till Biltema för att köpa en sådan där kvarn idag så jag morrar på dig om den inte är bra...
Akta telefonen från den!
Mina chilisar försöker med samma sak, jag nöp dem snabbt som attan!En paprika har redan satt blomknoppar.
Visa bifogad fil 66347