Trädgård 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här med å ta hästgödsel, fungerar det som med guldvatten? Menar mtp mediciner å sånt, som typ avmaskningsmedel etc tänker jag nu på att man inte tar det då?
 
Har också tyckt det men nu är trädgården min enda story hobby och behöver inte konkurrera med stallet. Så jag kommer försöka ta hand om mina dahlior till hösten, vågar mig på att ha lite mer högt flygande planer. 😆
Ja men starten på säsongen går ju bra, helt slut av vanligt familjeliv innan man ens kommer ut i trädgården. Sen är jag mer än slut efter en timma utomhus... Helt hysteriskt dåligt humör också.
Det är kul med trädgård, eller nåt. :meh:
 
Hmm ska vi ha vadslagning om grobarheten på tomatfrön som gick ut 2007? Jag vill ha 2 plantor och vis av erfarenheten så vet jag att tomater ha sisådär 200% grobarhet men de är ju något gamla så sådde ändå 4 frön :nailbiting: .
Jag sådde Marmade som gick ut förra året. INGET grodde.
Trodde det var totalt omöjligt. Men plötsligt händer det. :D
 
Till er som "bygger" växthus inne, kan rekommendera honegrowngarden på youtube, la precis upp en video med massa bra tips. Bla kontot ikeagreenhousecabinet på insta, massa fint där, vill ha ett ikea växthus nu!, kan hända det får bli ett vinter projekt..hehe Får hia mig lite nu ^^
 
Hittat såååå snygga och perfekta balkonglådor (med självbevattning dessutom) och hållare som är gjorda så lådorna hänger rakt på ett balkongräcke, av ett tyskt kvalitetsmärke, jag har några krukor från dem redan och de har hållit i många herrans år och är fortfarande fräscha och snygga trots övervintring utomhus.

Det enda som inte är perfekt är priset :arghh:🤦‍♀️ det får bli nästa sommarprojekt.
 
8136aH5xkqL._SL1500_.jpg
91wizOFmQ-L._SL1500_.jpg


61FM8AYRzRL._SL1500_.jpg
61G4cZeVclL._SL1024_.jpg

Två innerkrukor dessutom så man kan odla olika saker i olika krukor lätt och man kan ta in bara innerkrukorna och låta växterna övervintra inomhus.
 
Här har pallkragarna fått påfyllning från gödselstacken idag. Och rabarberplantorna jag satte ut förra året fick varsin skyffel också.
Det finns helt klart fördelar med att ha enorma mängder maskbearbetad hästgödsel att använda...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp