Mina ruggar är 55-60 cm höga som de står just nu, viker man upp bladen blir de längre förstås. Bladen försvinner sedan helt och blommorna kommer senare upp som ur bar mark. Så häftig växt!
Men då är det nog deras blad jag har också! Tack hörrni!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mina ruggar är 55-60 cm höga som de står just nu, viker man upp bladen blir de längre förstås. Bladen försvinner sedan helt och blommorna kommer senare upp som ur bar mark. Så häftig växt!
då är frågan om man kan lita på informationen från butiken? Att det ska gå att använda den jag hittat nu, menar jag..
Vilken sort är det du köpt?då är frågan om man kan lita på informationen från butiken? Att det ska gå att använda den jag hittat nu, menar jag..
Ser jättefin ut! Med knoppar ju!
Gissar att du tänker på druvfläder? Det är dock inte sant, all Sambucus innehåller samma slemhinneirriterande ämne som försvinner vid kokning. Så färg eller underart ska inte spela någon roll.Färgen spelar ingen roll, men det är vissa fläder som inte går att använda till saft, ja.
Gissar att du tänker på druvfläder? Det är dock inte sant, all Sambucus innehåller samma slemhinneirriterande ämne som försvinner vid kokning. Så färg eller underart ska inte spela någon roll.
Jag lät faktiskt bli att köpa...Vilken sort är det du köpt?
Jag har både en vit och en "svart" som är möjliga att göra saft på
Finns väl nått som kallas för falsk fläder, som liknar väldigt men som inte är fläder och som är giftig? Kanske det är dessa sorter som inte ska användas till saft etc?
Ja just den delen har jag koll på.Platta elller bulliga blomklasar samt olika färg på märgen?
Ätlig fläder eller giftig? Smarta tricket avslöjar grenen | Land
10 tycker jag låter för få till 2 personer och zucchini kan det inte bli för många av tycker hönsenVisa bifogad fil 71034
Gurkorna är på plats! Är det rimligt med 10 stycken till två personer?
Det mesta börjar vara på rätt plats. Har sommatrudbeckia som saknar slutdestination och 5(!) Zucchini.. jag har plats för två. Majsen ska bo i en låda som inte är byggd än och dahliorna i en bädd som inte existerar.
Jag tänker att eftersom det inte är druvfläder så borde den vara ätlig?Ja just den delen har jag koll på.
Men frågan är om det går att ta med sig till de, purpurfärgade också? Alltså, platta blomklasar = ätlig.
Ajajaj, nu (hallå eller) läste jag att bin och humlor tydligen gillar nejlikrot. Och jag som drog bort en hel skottkärra! Dåligt samvete - check.
Men jag får intala mig att jag ändå gör en insats. Mitt bihotell är nästan fullbelagt, jag har massor med bivänliga växter på baksidan, och jag sparar ju faktiskt andra växter som de gillar. Får kompensera med att plantera typ salvia eller nepeta.
Nepeta kanske är dumt i och för sig. Vill inte ha in fler av grannskapets katter i trädgården.
Nepeta hade jag inte vågat med... Missia mosade de jag hade
Jag skulle lita på dem. Annars är det väl bara att be om det latinska namnet och googla?då är frågan om man kan lita på informationen från butiken? Att det ska gå att använda den jag hittat nu, menar jag..
Ja just den delen har jag koll på.
Men frågan är om det går att ta med sig till de, purpurfärgade också? Alltså, platta blomklasar = ätlig.
Den har jagJag lät faktiskt bli att köpa...
Men på blomsterlandets websida står det "Purpurfläder Black Lace ('Eva')"