Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej.Jag kan ha råka sått alla mina sparade aklejafrön i ett tråg
10 000 kronorsfrågan lyder: Kan man ha för många aklejor i sin trädgård??
Nej!Jag kan ha råka sått alla mina sparade aklejafrön i ett tråg
Jag kan ha råka sått alla mina sparade aklejafrön i ett tråg
Nej.Jag kan ha råka sått alla mina sparade aklejafrön i ett tråg
Mina aklejor lever sitt eget okontrollerade liv. De första fröplantorna som tittar upp är verkligen pyttesmå, inget jag märker bland de andra perennerna. Så plötsligt är det en större bladrosett. Så ogräsrensa inte alltför nitiskt.Nej.
(Jag väntar på att mina ska titta upp... har sått massor men ännu nästan ingen aktivitet )
Ja jag har också akeljor lite överallt i trädgården och fick nya plantor av mamma förra året som jag satte ut. Men i år frösår jag för första gången själv, hittade så fina sorter på nätet. Det är dessa som inte tittat upp ännu... men hoppas de gör det snart. De lever fritt och får växa där de står. Nån har tittat upp i en rabatt men annars står de flesta i lövträdsskugga här och där.Mina aklejor lever sitt eget okontrollerade liv. De första fröplantorna som tittar upp är verkligen pyttesmå, inget jag märker bland de andra perennerna. Så plötsligt är det en större bladrosett. Så ogräsrensa inte alltför nitiskt.
Jag bor i ett gammalt hus och här finns aklejor överallt. Några i rabatterna också
Den kommer snabbt växa ur den där. 10-20 liter hade jag valt helst ännu större.Har köpt en björnbärsbuske till min balkong. Kan en sån här kruka funka till den tro, eller blir den för trång?
https://www.rusta.com/se/sv/kruka-milano-p624513620102.aspx
Attans, den som vore så fin. Nåja, då får jag kika på annat, tack!Den kommer snabbt växa ur den där. 10-20 liter hade jag valt helst ännu större.
En tanke är annars att helt enkelt ge busken två halvpallkragar att stå i. Men hur löser jag det då vintertid? Klarar den sig eller måste den kunna isoleras på något vis?Attans, den som vore så fin. Nåja, då får jag kika på annat, tack!
https://www.jemfix.se/krukset-rotti...68LlIKB9RyNMKdlaXohlSbmEaJLNRrstHnfvgDihHCWB0Attans, den som vore så fin. Nåja, då får jag kika på annat, tack!
Det är för dyrt för mig tyvärr, och butiken finns inte nära mig. Tack för tips iafhttps://www.jemfix.se/krukset-rotti...68LlIKB9RyNMKdlaXohlSbmEaJLNRrstHnfvgDihHCWB0
Den större av dessa kanske är lagom om du gillade svart rotting?
Fast då får du ju förstås det stora problemet att hitta något att plantera i den mindre krukan
3 år i min lilla engelska trädgård, det har hänt lite sen jag flyttade in.
1:a bilden våren 2019 när jag precis satte i gång. Hittade en massa stenplator gömt i gräset som jag sen i omgångar har grävt upp och ändrat om utseendet på uteplatsen.
I mitt delen så växer det rosor och en blanding av mormors trädgårds perenner och i änden av trädgården har jag en liten naturdel som humlor och bin gillar.
2:a bilden maj 2019
3:e bilden maj 2020
4:e bilden maj 2021
Visa bifogad fil 69012