Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Green zebra, Tumbling tom och Piccolino äts som godis här! Gillar du riktigt små tomater så är ju Hundreds and thousands rolig, men jobbig att plocka Inka och Bloody butcher är trevliga mattomater!Efter detta års mycket lyckade tomatsäsong är jag pepp på nästa! Så undrar nu vad ni har för favoriter att tipsa om?
Odlar i stora krukor på altan i skyddat söderläge. Både busktomater och höga sorter funkar
Just nedfrysning är ju ett jättebra sätt att bevara frön så det är nog inte konstigt att de grodde. Vore konstigare om de legat i jorden 1000 år och sedan grott.20? De har hittat lupinfrön i permafrosten som har grott när de kom in i värmen
Vinbärstomat, chocolate cherry tomat och sungold är mina favoriter för uteläge.Efter detta års mycket lyckade tomatsäsong är jag pepp på nästa! Så undrar nu vad ni har för favoriter att tipsa om?
Odlar i stora krukor på altan i skyddat söderläge. Både busktomater och höga sorter funkar
Beroende på höjd kan det vara snyggt med blandat, färgerna ser ju ut att harmonisera.Då kom mina tulpanlökar från Bulbs så nu har jag det jag ska ha i år. Och Flora Linnea ringde så mina rosor är redo för avhämtning. Hoppas på toppenväder i helgen ☺
13 rosor
182 tulpanlökar
30 påskliljor
Och 5 Allium ska i jorden
Har 13 olika sorters tulpaner som ska ner i samma rabatt. Hur hade ni gjort? Blanda allt i en hög och så får det bli som det blir eller ha ngn typ av system?
Visa bifogad fil 59293
Blandat! Jag har gjort så, men aldrig med den mängdenDå kom mina tulpanlökar från Bulbs så nu har jag det jag ska ha i år. Och Flora Linnea ringde så mina rosor är redo för avhämtning. Hoppas på toppenväder i helgen ☺
13 rosor
182 tulpanlökar
30 påskliljor
Och 5 Allium ska i jorden
Har 13 olika sorters tulpaner som ska ner i samma rabatt. Hur hade ni gjort? Blanda allt i en hög och så får det bli som det blir eller ha ngn typ av system?
Visa bifogad fil 59293
Jag jag jag !!!Jag grävde också upp en av mina två honungsrosor, jag fick dem som sticklingar för 6år sen och har behållt dem av sentimentala skäl. Jag är inte så förtjust i honungsrosor i ärlighetens namn och den blir för stor för platsen. Nu ska jag försöka adoptera bort den ena av dem, någon som är sugen?
Typ 50mil fågelvägen "bara". Men jag kanske skulle kunna skicka den barrotad och väl paketerad ala Flora Linnea med schenker, mot fraktkostnaden då. Det borde inte gå på så mycket typ 60-70kr. Den håller på att släppa bladen nu så snart är den i vila.Jag jag jag !!!
Men jag antar att du bor minst 100 mil ifrån Gävleborg
Vill du det? Det voreTyp 50mil fågelvägen "bara". Men jag kanske skulle kunna skicka den barrotad och väl paketerad ala Flora Linnea med schenker, mot fraktkostnaden då. Det borde inte gå på så mycket typ 60-70kr. Den håller på att släppa bladen nu så snart är den i vila.
Brandy wine black och Black beauty blev jättegoda av de sorter vi odlade i år. Även en körsbärstomatsort, Black cherry.Efter detta års mycket lyckade tomatsäsong är jag pepp på nästa! Så undrar nu vad ni har för favoriter att tipsa om?