Trädgård 2020, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visa bifogad fil 62352

:sneaky::sneaky::sneaky:

Ja jävlar hörrni, nu är vi igång! Odlingsåret 2021 officiellt invigt!

Chili 'Padron'
Chili 'Anaheim' från Impecta
Chili 'Anaheim' från Nordfrö
Paprika 'Marconi Rosso'
Paprika 'California Wonder'

Eftersom jag numera äger en halv triljon (no joke) fröpåsar missade jag att jag redan hade en påse med Anaheim från Impecta, så när Nordfrö öppnade upp portarna slank det ner en i kundkorgen av bara farten. Inbillade mig att jag även hade köpt Hot Lemon men icke, så det blev en beställning hos Runåbergs idag också. Eftersom man omöjligen köper EN påse så blev det även Habanero Dulce, som ska smaka vanlig Habanero men utan styrkan.

Jag tänkte försöka mig på att sälja lite plantor till våren, men så slog det mig ju att Impecta hade ett smärre haveri detta år med förväxlade fröer. Hm. Det här kanske blev dumt. Kanske bara får sälja "paprika" för en billig peng helt enkelt? Utan att specificera sort?
Jag upplever att paprika, chili, tomat osv går att sälja utan att skriva sort. Men jag skulle absolut skriva sort och räkna med att det är rätt.
 
Visa bifogad fil 62352

:sneaky::sneaky::sneaky:

Ja jävlar hörrni, nu är vi igång! Odlingsåret 2021 officiellt invigt!

Chili 'Padron'
Chili 'Anaheim' från Impecta
Chili 'Anaheim' från Nordfrö
Paprika 'Marconi Rosso'
Paprika 'California Wonder'

Eftersom jag numera äger en halv triljon (no joke) fröpåsar missade jag att jag redan hade en påse med Anaheim från Impecta, så när Nordfrö öppnade upp portarna slank det ner en i kundkorgen av bara farten. Inbillade mig att jag även hade köpt Hot Lemon men icke, så det blev en beställning hos Runåbergs idag också. Eftersom man omöjligen köper EN påse så blev det även Habanero Dulce, som ska smaka vanlig Habanero men utan styrkan.

Jag tänkte försöka mig på att sälja lite plantor till våren, men så slog det mig ju att Impecta hade ett smärre haveri detta år med förväxlade fröer. Hm. Det här kanske blev dumt. Kanske bara får sälja "paprika" för en billig peng helt enkelt? Utan att specificera sort?
Det här inlägget borde inviga en ny tråd tycker jag - Trädgård 2021 :heart

Har vi någon moderator som kan fixa det tro??
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 075
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 745
Senast: sjoberga
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 522
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp