Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kan vara åt andra håller ocklså.Efter ett tag är blir alla likartade när de framavlade vandrat vidare så det kan vara ide att så in eller plantera in lite nya framavlade sorter med jämna mellanrum för att fortsätta ha variationen.
Nu har jag shoppat på Impecta. Tomatfrön till nästa år... Haha.
Funderar på att driva upp en planta av en liten minitomat och ha den inne.. Eller är det dömt att misslyckas? Tänker att då kanske man kan få lite tomater inomhus senare i höst?
Eller så får de vänta till nästa år bara
Jag tar också gärna lite frön om du orkar skickaDom har snart blommat över,så jag ska komma ihåg att samla frö,hojtar när det är klart.
Men hjälp det är ju embryon !@sthu Såhär små är plantorna första året.Visa bifogad fil 15847
Nu har jag shoppat på Impecta. Tomatfrön till nästa år... Haha.
Funderar på att driva upp en planta av en liten minitomat och ha den inne.. Eller är det dömt att misslyckas? Tänker att då kanske man kan få lite tomater inomhus senare i höst?
Eller så får de vänta till nästa år bara
Absolut.Jag tar också gärna lite frön om du orkar skicka
Ja, som i visan "Kom liljor och akvileja, kom rosor och salivia".Jag satt här och kunde för mitt liv inte komma på vad Aklejor är för växt så jag googlade, jag tror att i den mån jag pratat om dem har de kallats Akvileja.
Insåg också att vi har ju flera arter av dem på tomten. Jag uppskattar dem mycket och våra sprider sig inte, kan iofsig bero på att de blir utkonkurrerade av Vallört
Är det bara jag som har röd och gula aklejor? Eller blir de bara sådana söder om Hallandsåsen för att hedra landskapet? (Har dock sett de andra färgerna i Skåne också)
Jag skulle nog annars föredra de rosa/blå/lila färgskalorna just när det gäller blommorna... men nu är det rödgula jag har. Och de verkar inte vilja mutera till något annat.
Vissa blommor sätter olika färg beroende på jordens sammansättning, det kanske är något liknande som händer hos dig? Annars kanske det är läge att prova att plantera i några nya färger och se om det får fart på korsningsaveln. Alla aklejor i min trädgård är vita, rosa eller lila i olika nyanser, så det verkar vara de som trivs bäst här, men jag har inte funderat över om det beror på marken tidigare.
Är det nu jag ska kliva ut ur växthuset och erkänna att jag inte tycker om rosor... Just på grund av taggarna!Jag älskar verkligen mina rosor... men taggarna är f-n inte att leka med
Är det nu jag ska kliva ut ur växthuset och erkänna att jag inte tycker om rosor... Just på grund av taggarna!
Jag har faktiskt inte en enda ros i min trädgård... Jag fick in en rostagg i tummen för många år sedan och fick äta penicillin för första och enda gången (so far) i mitt liv. När jag flyttade hit för 18 år sedan fanns två rosor i en plantering men de fick vackert flytta härifrån .
Det finns ju de som är mer eller mindre tagglösa faktiskt men de ofta för moderna för mig eller funkar inte i min zon/trädgård