Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varit mycket prat på fb om squash och melon-blommor.. iaf squashen får först hanblommor som vissnar ner utan frukt och sen kommer honorna. Melonen är kanske likadan?Bland gurkor och melon är det mer ordning.
Visa bifogad fil 15913
Men alla blommor på melonen har vissnat. För kallt på nätterna antar jag. Eller kanske för varmt på dagarna?
https://www.artdatabanken.se/sok-art-och-miljodata/artportalen/ regga dig här och rapportera in.Det är en finnros, om jag är rätt informerad! Dock känner nog ingen till att den växer just på våran mark, vem säger man till? Den är nämligen fridlyst och inom typ två mil finns en plats som är naturreservat enbart för att den Rosen växer där.
Visa bifogad fil 15910
Tack! Ska göra det!https://www.artdatabanken.se/sok-art-och-miljodata/artportalen/ regga dig här och rapportera in.
Rosor
Ser misstänkt ut som gurkört!Hjälp mig, snälla. Är detta någon blomma som jag har sått mellan morötterna eller är det ogräs?
Visa bifogad fil 15919
Varit mycket prat på fb om squash och melon-blommor.. iaf squashen får först hanblommor som vissnar ner utan frukt och sen kommer honorna. Melonen är kanske likadan?
Ser misstänkt ut som gurkört!
den sprider sig väldigt villigt
Tror inte det är varken det ena elelr det andra.Jag har inte sått gurkört. Det som det kan vara är möjligen Spanska jungfrun eller blåklint. Men kanske det har spridit sig från grannar?
Hur samlar man aklejans frö? @LillgrådisFår samla frö och skicka till dig. Och du sänder mig gula och röda.
Jag har blå och rosa i alla varianter av färgerna. Från ljusaste ljust till märkaste bourgogne eller marin.
Rätt tid torde vara när frökapslarna är på väg att spricka. Baljorna med frön är ju rätt enkla att hantera.Hur samlar man aklejans frö? @Lillgrådis
Jag vill också vara med och byta akleja-frön
Jag har helvita och djuprosa om någon vill byta med mig?
Absolut, jag byter gärna.Rätt tid torde vara när frökapslarna är på väg att spricka. Baljorna med frön är ju rätt enkla att hantera.
Jag har de vanliga blå i min trädgård och skulle gärna vilja byta till mig vita och rosa . Är du intresserad av de blå?
Här har jag sett en överblommad planta men tror att det tar ett tag för fröna att mogna.Absolut, jag byter gärna.
Några har redan blommar över, så jag ska gå ut i helgen och kolla läget.
Min mamma har haft en gigantisk buske så länge jag kan komma ihåg. När det fanns småbarn hemma satte hon upp typ kompostgaller runt och sådde sockerärtor. Vi kom aldrig längre än till ärtorna för då satt vi där och mumsade i oss demMaken kläckte ur sig att han vill behålla björnbären.
Jag hade ju tänkt ersätta den med nånting annat. Så nu önskar jag tips på snygga barnsäkringslösningar. Taggarna är rejäla och många.
Jag vill gärna ha vita,har själv rosa,rosa/vita och mörk lila och en blåaktig.Hur samlar man aklejans frö? @Lillgrådis
Jag vill också vara med och byta akleja-frön
Jag har helvita och djuprosa om någon vill byta med mig?