Trädgård 2018, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är kaos bland tomaterna! Satte de små plantorna alldeles för tätt :angel:
Slut på uppbindningspinnar med.
IMG_20180608_144529.webp

Bland gurkor och melon är det mer ordning.

Visa bifogad fil 15913
Men alla blommor på melonen har vissnat. För kallt på nätterna antar jag. Eller kanske för varmt på dagarna?
Varit mycket prat på fb om squash och melon-blommor.. iaf squashen får först hanblommor som vissnar ner utan frukt och sen kommer honorna. Melonen är kanske likadan?

Jag har inte sått gurkört. Det som det kan vara är möjligen Spanska jungfrun eller blåklint. Men kanske det har spridit sig från grannar?
Tror inte det är varken det ena elelr det andra.

Dt fina med gurkörten är just att den sprider sig. Lätt att rensa bort där man inte vill ha den och härlig att spara där man kan låta den växa upp. Blommorna är fina i sallader och man kan göra svalkande dricka av bladen. Plus att pollinerarna älskar den :love:

Får samla frö och skicka till dig. :) Och du sänder mig gula och röda.

Jag har blå och rosa i alla varianter av färgerna. Från ljusaste ljust till märkaste bourgogne eller marin.
Hur samlar man aklejans frö? @Lillgrådis
Jag vill också vara med och byta akleja-frön :p
Jag har helvita och djuprosa om någon vill byta med mig?

Hur samlar man aklejans frö? @Lillgrådis
Jag vill också vara med och byta akleja-frön :p
Jag har helvita och djuprosa om någon vill byta med mig?
Rätt tid torde vara när frökapslarna är på väg att spricka. Baljorna med frön är ju rätt enkla att hantera.

Jag har de vanliga blå i min trädgård och skulle gärna vilja byta till mig vita och rosa :). Är du intresserad av de blå?

Rätt tid torde vara när frökapslarna är på väg att spricka. Baljorna med frön är ju rätt enkla att hantera.

Jag har de vanliga blå i min trädgård och skulle gärna vilja byta till mig vita och rosa :). Är du intresserad av de blå?
Absolut, jag byter gärna. :up:
Några har redan blommar över, så jag ska gå ut i helgen och kolla läget.

Maken kläckte ur sig att han vill behålla björnbären.

:meh:

Jag hade ju tänkt ersätta den med nånting annat. Så nu önskar jag tips på snygga barnsäkringslösningar. Taggarna är rejäla och många.

Maken kläckte ur sig att han vill behålla björnbären.

:meh:

Jag hade ju tänkt ersätta den med nånting annat. Så nu önskar jag tips på snygga barnsäkringslösningar. Taggarna är rejäla och många.
Min mamma har haft en gigantisk buske så länge jag kan komma ihåg. När det fanns småbarn hemma satte hon upp typ kompostgaller runt och sådde sockerärtor. Vi kom aldrig längre än till ärtorna för då satt vi där och mumsade i oss dem :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka