Trädgård 2018, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Odla.nu också. :arghh:

trädgårdszombien: *Mmmmm! :up: måstemåstemåste*

mitt bankkonto, och mitt belamrade plantrum: *HÅLL KLAFFEN OCH BLOCKERA ALLA MAIL OCH INKOMMANDE INFO OM VAR MAN KAN HANDLA MER FRÖER OCH PLANTOR OCH KRUKOR OCH SAKER.* :rage:

trädgårdszombien: *mohahaha! måstemåstemåste* :p

Jag hoppas du inte vågar påstå att du inte handlat något? :p :D

Vad är det här? Ogräs enligt mig, men insekterna verkar älska dom :cautious:
IMG_20180610_121844.webp

Jag hade bestämt att jag inte skulle handla mer fröer. BESTÄMT. Men villhövde tydligen ett gäng fröer till nästa år. Fast jag står typ en månad utan inkomst i sommar. Prioriteringarna är på topp.:cautious:
Samma här :crazy:

Och igår när jag bara skulle hoppa in på GG och handla kex till vovven, tror ni inte att kryddväxterna var ovanligt aggressiva :nailbiting: 5 st (för 100 kr) bet sig fast och släppte inte taget O_o
Väl hemma så kom vovven glatt in med en av pepparrotsplantorna :meh: den var dessutom vältuggad på :rage: Jag funderar på taggtrådsstaket :devil:

Jag hoppas du inte vågar påstå att du inte handlat något? :p:D

Jag HAR inte gjort det! :eek:

Ännu. :angel:

Men jag mobiliserar inre styrka för att kanske våga åka till Granngården. Jag HAR verkligen ett legitimt skäl att jag behöver mer bärnät för att försöka rädda några bigarråer till mig själv i år. Har virat in halva trädet men behöver täppa till den andra sidan också.

Men jag vet ju av erfarenhet hur den onda butikskedjan hanterar oss klena människor, med att mula upp alla växter i ansiktet redan när man går ur bilen så man inte ska kunna välja en annan och mer ofarlig väg.

Senast drabbades även jag av pepparroten på vägen in (ja, bland annat pepparroten...), och sedan vrålade den från kundvagnen "KOLLA! DET FINNS PEPPARROT ATT HANDLA HÄR" till en stackars kvinna som på ett ofattbart sätt hade klarat sig helskinnad ända in i butiken. Men som genast sjönk ner i växtträsket igen, och ilade ut för att finna sig en egen pepparrot.

(Det ligger några gamla träns med skygglappar från arbetshästarnas tid här, det kanske är tricket för att bara komma hem med bärnätet? Och öronproppar, för skrikande pepparrot och annat)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka