Trädgård 2018, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina aklejor är mörkt, mörkt blå/lila, övriga färger lyser med sin frånvaro just här.

Mitt pyssel för dagen är att rensa ogräs och kupa den tidiga sortens potatis, som nu kommit sig rätt bra :up:

34860796_2235234656493988_4863552680305360896_n.jpg

Har också planterat gurkorna i växthuset, för nu har de stått ute där i kruka nån vecka och överlevde även den kyliga inledningen på juni, så det känns som att de nog överlever en permanent plantering nu.

Tror inte det är varken det ena elelr det andra.

Dt fina med gurkörten är just att den sprider sig. Lätt att rensa bort där man inte vill ha den och härlig att spara där man kan låta den växa upp. Blommorna är fina i sallader och man kan göra svalkande dricka av bladen. Plus att pollinerarna älskar den :love:

Jag har nu nog jämfört med grannens gurkört och det är inte gurkört som jag har. Återstår att se med andra ord. :)

Idag har nätmelon, squash, majs, pumpa och busktomat fått flytta ut i kompostlimpan. Det finns fortfarande 2-3 meter odlingsplats kvar. Funderar på att slänga ut överblivna chili och tomatplantor där men jag ska tänka lite till. Sedan är det bara att hålla tummarna på att jag orkar ta hand om det... Annars har jag alltid mamma.

Två problem:
1.Vattnet i bäcken är snart slut. Måste ha regn snart!

2. Fasanerna sandbadar i mina odlingslådor :banghead: de har haft ihjäl en rad rödbetor och fyra squash.

Första året jag odlar ordentligt! Flyttade in i hus förra sommaren. En hundlös vår och jag har odlat ihjäl mig.. Har nu så mycket chili-och paprikaplantor att jag inte vet vad jag ska göra av dem 😅. Dock har padron börjat ge avkastning! Roligt! Har pumpa på gång och paprika. Hade zucchini på gång men en viss valp har knipsat av blommorna. Vitlöken ser ut att växa, svårt att veta nät de är färdiga nu när de varit så varmt...

Odla.nu också. :arghh:

trädgårdszombien: *Mmmmm! :up: måstemåstemåste*

mitt bankkonto, och mitt belamrade plantrum: *HÅLL KLAFFEN OCH BLOCKERA ALLA MAIL OCH INKOMMANDE INFO OM VAR MAN KAN HANDLA MER FRÖER OCH PLANTOR OCH KRUKOR OCH SAKER.* :rage:

trädgårdszombien: *mohahaha! måstemåstemåste* :p
Jag hade bestämt att jag inte skulle handla mer fröer. BESTÄMT. Men villhövde tydligen ett gäng fröer till nästa år. Fast jag står typ en månad utan inkomst i sommar. Prioriteringarna är på topp.:cautious:

Impecta har rea :angel:
Odla.nu också. :arghh:

trädgårdszombien: *Mmmmm! :up: måstemåstemåste*

mitt bankkonto, och mitt belamrade plantrum: *HÅLL KLAFFEN OCH BLOCKERA ALLA MAIL OCH INKOMMANDE INFO OM VAR MAN KAN HANDLA MER FRÖER OCH PLANTOR OCH KRUKOR OCH SAKER.* :rage:

trädgårdszombien: *mohahaha! måstemåstemåste* :p

Been there, done that... :meh: fan ta mail från ställen man handlat (för mycket) hos... :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka