Det var en vågad granne,kunde ju lika gärna bli snipp snipp......Maken har klippt häcken och direkt var grannen där med små tips om hur vi skulle göra i fortsättningen.
Jaja, de är ju trevliga de där grannarna, så jag låter dem hållas.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var en vågad granne,kunde ju lika gärna bli snipp snipp......Maken har klippt häcken och direkt var grannen där med små tips om hur vi skulle göra i fortsättningen.
Jaja, de är ju trevliga de där grannarna, så jag låter dem hållas.
Mina gurkor tog en evig tid på sig att gro, så först nu är de redo att flytta till större krukor.
Frågan är hur stora krukor de behöver? Hur mycket plats vill de ha för sina rötter?
Jag började fundera på täckodling i går... Det finns ju en del höboss på logen jag kan ta och använda till det. För övrigt lider jag inte brist på vatten ännu då jag har en gammal grävd brunn som ger bra med vatten. Den brunnen används bara till bevattning men i år tvättar och målar vi hus så jag vet ju inte hur långt vattnet kommer att räcka. Vanliga år har jag vatten i överflöd...Tror jag kan konstatera att det är otroligt torrt i min jord i landet. Får investera i en vattenspridare och bli bättre på täckodling till nästa år.
Jag fick jordärtskockor av mamma i helgen. Jag grävde ner dem bakom en hage, direkt i gräset och en dm djupt.
Gjorde jag bort mig? Har för mig att de är tåliga men kan ha blandat ihop det med något annat.
Tillägg.
Tror du förväxlat gräva ner och plantera?
Gräver ner görman när man begraver döda djur t.ex. för att bli av med det.
Planterar gör man när man ska odla något. Man bearbetar jorden och håller ogräsfritt samt gödslar regelbundet.
Å andra sidan kan jag förstå handlandet. Det finns tillfällen i livet man helst hade sett till att kunna begrava jordärtskockorna. När de börjat invadera på allvar och sprider sig för mycket. De gånger man står där på våren och gräver ooch gräver och gräver och det bara kommer mer och mer skockor ur jorden.
Tillägg.
Jag körde ut en hel drös överblivna skockor i skogen i år. Är väl att likställa med att begrava?
Tror du förväxlat gräva ner och plantera?
Gräver ner görman när man begraver döda djur t.ex. för att bli av med det.
Planterar gör man när man ska odla något. Man bearbetar jorden och håller ogräsfritt samt gödslar regelbundet.
Å andra sidan kan jag förstå handlandet. Det finns tillfällen i livet man helst hade sett till att kunna begrava jordärtskockorna. När de börjat invadera på allvar och sprider sig för mycket. De gånger man står där på våren och gräver ooch gräver och gräver och det bara kommer mer och mer skockor ur jorden.
Nääää.det är likställt med att förorena.Tillägg.
Jag körde ut en hel drös överblivna skockor i skogen i år. Är väl att likställa med att begrava?
Fast frågan är väl inte om de överlever utan om du vill ha jordärtskockor??Haha, en kombination kanske? Jag grävde upp grässvålen och ungarna fick kasta ner jortärtskockorna och sen lät jag gräset rasa tillbaka i hålet.
Överlever de så gör de, annars får jag göra ett mer ordentligt försök