Trädgård 2018, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blev aldrig klar igår. Fick en smal gren i ögat istället och har spenderat det senare dygnet med detsamma stängt. Rödsprängt och grant är det allt. Rinner och värker för det med. Bläh.. :arghh:

Och i fredags trillade jag nerför trappan på jobb... :down: mannen påstår att jag är klumpig. Själv förstår jag inte vad han pratar om... :cautious::angel:

Du borde verkligen kolla upp det där ögat! Skador där är inte att leka med.

Jahaja, hur ska vädret ha det egentligen? Ska det regna mer eller inte? Ska jag masa mig iväg till lotten och vattna mina nyplanterade pyttesmå kålplantor eller inte?

Nyss såg det ut att torna upp sig till åska, men vips så löstes molnen upp över den del av Mälaren där jag bor och jag ser blå himmel igen. Över Ekerö och söderut så ser det dock fortfarande mörkt ut. Vädertjänsterna lovar runt men håller tunt! Regnet skjuts upp timme för timme.

Här har det regnat en del nu :D först typ 3 timmar med rätt rejäla skurar igår, en del i natt och sedan till och från under eftermiddagen och kvällen. Sååå välbehövligt!
Just nu ligger jag i sängen och lyssnar på regnet som smattrar mot rutan och njuter av regndoften som smyger in genom drt öppna fönstret.
Första gången sedan plantering som jag kunnat låta bli att vattna två kvällar i rad :D

Här har det regnat en del nu :D först typ 3 timmar med rätt rejäla skurar igår, en del i natt och sedan till och från under eftermiddagen och kvällen. Sååå välbehövligt!
Just nu ligger jag i sängen och lyssnar på regnet som smattrar mot rutan och njuter av regndoften som smyger in genom drt öppna fönstret.
Första gången sedan plantering som jag kunnat låta bli att vattna två kvällar i rad :D

Här är det bara tryckande. Klockan är snart halv elva på kvällen och det är fortfarande 19 grader ute. Molnen är kolsvarta, superlåga och mitt huvud känns som att det ska sprängas av lågtrycket. Men inget regn! :arghh:

Jahaja, hur ska vädret ha det egentligen? Ska det regna mer eller inte? Ska jag masa mig iväg till lotten och vattna mina nyplanterade pyttesmå kålplantor eller inte?

Nyss såg det ut att torna upp sig till åska, men vips så löstes molnen upp över den del av Mälaren där jag bor och jag ser blå himmel igen. Över Ekerö och söderut så ser det dock fortfarande mörkt ut. Vädertjänsterna lovar runt men håller tunt! Regnet skjuts upp timme för timme.
Håller med, oerhört irriterande med detta uppskjutande av regn! Här känns det som att det alltid ska regna om 3-5 dagar :meh:

I går fick vi i alla fall några mm, det regnade naturligtvis precis när jag cyklade hem men inte ens i det ösregnet kunde jag klaga!

Håller med, oerhört irriterande med detta uppskjutande av regn! Här känns det som att det alltid ska regna om 3-5 dagar :meh:

I går fick vi i alla fall några mm, det regnade naturligtvis precis när jag cyklade hem men inte ens i det ösregnet kunde jag klaga!

Ja igår lovade SMHI minsann 12 mm regn tills i morgon, nu är regnet borta :arghh:

Känner mig likaledes lurad. Klippte gräset i måndags bara för att det spåddes regn idag, och nu har de tagit bort den prognosen. Sätter hoppet till morgondagens åskprognos - med regn.
Dom har hittat 0,9 mm :meh: åt mig imorgon. Liiiiite skillnad mot de 12 mm det sas igår :cautious:
Samtidigt är det risk för stora regnmängder i mitt län O_o
Kan med andra bli precis vad som helst :crazy: men förmodligen droppar det väl ner en halv mm som dunstar innan det når backen :arghh:

Säg till om ni ser nån märkvärdig ros 😜

Bifogade filer

• image.webp
    image.webp
    172,9 KB · Visningar: 22
Fortfarande inget regn här. Sist det regnade var på valborgsmässoafton. Prognosen säger 4 mm i morgon, jag hoppas verkligen att de kommer. Och sen gärna lite till, även om det inte finns på någon prognos.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka