WSLPZF
Trådstartare
Är bekant med problemet med "ökenlandskap" haha! Men åh, nu måste jag nästan testa om någon av mina tycker om citroner...!Jag har funderat lite på fasta targets eller godis-stationer men vet inte riktigt hur man gör. Men kasta ärtpåse var ju skitsmart! Första delen är tyvärr helt kal grusväg mitt genom åkerlandskap. Sen blir det byar och gårdar osv. Men första (och sista, så hjälper inte gå baklänges) biten är öken.
Jag har funderat på mer värdefullt godis (får väl vara den konstiga tanten som går runt och matar sin ponny med citroner) men vill ju inte heller hon ska bli "tvingad" av det eller hur man säger. Det är en väldigt godismotiverad häst
Hur får man in att använda naturliga targets?![]()
Nej men jag förstår hur du menar, man vill ju att de ska kunna säga nej; samtidigt tycker jag att det kan hjälpa när något är lite läskigt att kunna ge något bättre än den tråkigaste maten. Man kan ju ha med båda, så man kan balansera det utifrån vad som händer (även för att kunna lämna det bästa vårgräset osv...).
Jag tycker att om man matar nära en sten, gren, brevlåda osv så brukar de kunna mer eller mindre råka dutta på den så man får chansen att klicka för det - annars kan man ju ha sin handhållna target där och så fadea bort den när de börjar söka sig till föremålet. Det gäller ju som sagt bara att ha något som sticker ut lite i omgivningarna... Beroende på hur man bor kan man ju plantera ut lite målade stenar eller hänga skärbrädor i träden haha, men det beror ju lite på vad andra i ens närhet tycker om sådana tilltag...