Tråden för oss som ritar/målar/pysslar/skapar osv...

@mollyphlox

Kunde inte riktigt hålla mig, så beställde hem pennor ganska fort efter att jag skrev om det :o
Blev F-C polychromos, har hunnit prova dem lite och är nog riktigt nöjd, kan nlg rekomendera. Tycker i och för sig att derwents coloursoft spelar i samma liga, men jag hade hur som helst så få av dem så att köpa mer var ett måste ändå :D
Man verkar tydligen aldrig få för mycket färger, tog den största förpackning (36 färger) adlibris hade, och jag skulle lätt kunna ha minst dubbelt fler.

Allmän fråga nu igen. Ni som gör blänk och sådant i efterhand, vad använder ni?

Jag är inte någon superkreativ människa, och skulle aldrig kunna rita en teckning eller måla en tavla. Men ibland får jag mina infall, tex detta evighetsprojekt:
20170219_201021.jpg

Det ska bli en tavla, av en helt orimlig mängd småspik och en massa tråd. Närbild på träden så syns lite tråden också:
20170219_201104.jpg

Jag beräknar att vara klar någongång innan jag dör...
Jag har en kompis i Irland som håller på med sådant också, ser så snygg ut. :up:

@mollyphlox

Kunde inte riktigt hålla mig, så beställde hem pennor ganska fort efter att jag skrev om det :o
Blev F-C polychromos, har hunnit prova dem lite och är nog riktigt nöjd, kan nlg rekomendera. Tycker i och för sig att derwents coloursoft spelar i samma liga, men jag hade hur som helst så få av dem så att köpa mer var ett måste ändå :D
Man verkar tydligen aldrig få för mycket färger, tog den största förpackning (36 färger) adlibris hade, och jag skulle lätt kunna ha minst dubbelt fler.

Allmän fråga nu igen. Ni som gör blänk och sådant i efterhand, vad använder ni?
Roligt att höra att du gillar dem! Måste nog försöka ta tag i mitt eget ritande igen :up: hur mycket kostade pennorna hos adlibris förresten?

tryckare35.jpg

tryckare74.jpg

tryckare77.jpg

På de här bilderna ser ni tre par som ser väldigt lika ut. Det är samma par, fast i olika vinklar. Det ska föreställa Ricky Martin och Christina Aguilera. Inspirationen fick jag från videon här.

Silver Pethead

Jag hade ett uppehåll på många år, från att ha målat i olja på heltid i flera år, till att inte lyfta en pensel. Jag upplever ändå att jag under dom inaktiva åren hade utvecklats en hel del. Det är som att tiden i sig är utvecklande. Man samlar på sig nya intryck, får ett annat seende osv. Jag utbildade mig visserligen inom andra konstnärliga områden under uppehållet, men det hade inget direkt samband med oljemåleri.

När jag sen började måla igen, gjorde jag en "nystart" och utmanade mig själv med att göra det jag inte velat/vågat tidigare för att bli av med hangups och begränsningar. Den allra första målningen blev ett porträtt på min dotter och min hund. Just människoporträtt hade jag envist vägrat tidigare. Gjorde därefter även ett porträtt på sonen och sen var den spärren avklarad. Har senare betat av ett antal spärrar och i och med det också kunnat utvecklas och ha riktigt roligt. Men visst blir det stopp ändå ibland, och då är jag väldigt noga med att inte pressa fram något. Det var just pressandet som gjorde att jag var tvungen att ha ett så långt uppehåll. Det ledde till någon slags konstnärlig utbrändhet. Där vill man inte hamna igen.;)

Så söt bild! Fem målarpenslar i betyg!

Silver Pethead

Liknande trådar

Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 950
Senast: Myrten
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 137
Senast: Raderad medlem 149639
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
606
Senast: CaisaCax
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Sabotage?
  • Födda 2022