Tråden för oss som ritar/målar/pysslar/skapar osv...

Tar fasta på rubriken ;) Jag pysslar och skapar, med miniatyrer och dockhus. Håller just på med långtidsprojektet, som ska bli mitt eget prydnadsdockskåp. Mycket pyssel men så roligt höst/vinterarbete :) Bidrar med bilder senare när jag tagit några.

Mitt hobbyrum under uppbyggnad (det är INTE i närheten så bra ordning där nu längre kan jag säga ;) ) med det ännu icke påbörjade husprojektet :) Stolen med Nalle Puh målade jag egenhändigt som tonåring.

13000182_10154104085504648_4074115306602227670_n.jpg

Alltså vad duktiga alla är! Både pysslare och ni som rita eller målar! Så fina saker ni gör! :love:

Själv så gillar jag att rita och måla, men är inte speciellt bra på det.. Förut var jag duktig på att ta fram pennorna och klottra lite, numera blir det allt mer sällan, tyvärr! Gillar också att fota och det blir väl av lite då och då.. Bra med kamera på mobilen också.

Har inget nytt att visa, men kan gräva fram något gammalt att visa bara jag hittar det. Har flyttat ganska nyligen så en del saker är undanstoppade på lite konstiga ställen fortfarande!

Min stil började nog utvecklas mot vad den är idag för kanske ca 8 år sedan, när jag gick på gymnasiet ungefär. Sedan för ca 2-3 år sedan blev det något slags större hopp framåt rent kvalitetsmässigt samt i originaliteten i motiv.
Jag kan få inspiration från precis allt, film, musik, böcker, drömmar...
Du är fantastiskt duktig!!!

Vad kul med en sån här tråd :) Alltid roligt att se vad andra ritar och målar! Här är min senaste, det är en beställning som jag blev klar med. Dålig bildkvalitet tyvärr!

Första tanken: å, vilken rolig tråd! Hur kan jag ha missat den??
Andra tanken: shit, vilken fantastisk teckning! :love:Här vågar jag inte visa mina verk...

Men eftersom jag precis tagit upp tecknandet efter 3 år så är jag så glad att ha lyckats skapa något som åtminstone ser ut som en häst, så jag vågar nog visa den i alla fall. Senaste alstret:

161126_zpsgjkeoqz1.jpg

Själv ska jag ge mig på och testa något nytt snart. Ska först skissa ner själva motivet, sen ska jag färlägga med akvarell pennor och sen avsluta med vatten. Ska bli spännande, det mesta hänger på om jag får motivet att se snyggt ut, jag har en liten idé som jag skissat lite på datorn, återstår att se om jag klarar av att få ner det på papper. :p

Lånar tråden lite för en fråga.
Ni som använder färgpennor, vilka gillar ni bäst? Är på jakt efter nya/flera så vill gärna ha tips :)

@mollyphlox
Tack, har kikat på faber-castell då det ju vanligen är ett bra märke, men då de har flera olika sorters färgpennor så blir jag lite fundersam på vad man ska välja.
Har funderat på att prova polychromos, har du någon erfarenhet av just dessa? :)

@mollyphlox
Tack, har kikat på faber-castell då det ju vanligen är ett bra märke, men då de har flera olika sorters färgpennor så blir jag lite fundersam på vad man ska välja.
Har funderat på att prova polychromos, har du någon erfarenhet av just dessa? :)
Har inte provat just polychromos pennorna, men brukar stå och dreggla över en stoor förpackning av dem i bokhandeln. Vill ha, men de är så dyra för mej som ritar så lite :o Men vad jag har hört av andra så är de suveräna!

• Gilla
Reactions: MCP
@mollyphlox fast du kanske skulle rita mer om du hade jättebra pennor ;)
Tror nog det är dessa jag ska unna mig själv nästa gång :D
Tror jag måste börja med att röja upp skrivbordet så jag har plats att rita också! :D men jag tror absolut att du gör ett bra köp där, berätta gärna vad du tycker om dem sen! :up:

• Gilla
Reactions: MCP

Liknande trådar

Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 950
Senast: Myrten
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 137
Senast: Raderad medlem 149639
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
606
Senast: CaisaCax
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Sabotage?
  • Födda 2022