Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)
Jag börjar med att svara om kattungarna:
De kom i fredags!
Tre små söta saker, som tog hela dagen med sällskap av mig eller sambon för vår lilla människosjuka katt att föda. Det där med att katter föder avskiljt i ensamhet när man minst anar det hade hon visst missat, försökte vi gå iväg så kom hon springandes efter jamande som en galning tills vi följde med tillbaks
Tigra, Puma och Panthera heter de små, döpta i samma anda som mamma Hyena!
Så, tillbaks till hästandet då:
Vi hade besök av frökens "mamma" i söndags som kom och spanade in sin lilla uppfödning. Jättekul att hon vill träffa henne och se hur det går för oss tycker jag
Annars har vi backat ett steg eftersom hon börjat testa mig och min position. Känns dumt att börja med något nytt just nu också eftersom hon ska iväg på bete på onsdag.
Mina drömmar om Chinook:
Att hon ska älska att vara med mig, vara en dröm att rida, ha en mjuk följsam galopp som hon gärna tar till samtidigt som hon ska kunna spurta iväg i 110 när jag vill det. Att hon ger shettisarna lite "stryk" när de biter av henne i manen så den blir tjock och fin igen, att hon blir en barrelracingprinsessa, reiningdrottning och hoppgudinna. Självklart även skadefri och sjukdomsfri och att hon lever tills hon blir ungefär 50 och får två enormt vackra föl (1 med Colonels Lone Gun) i framtiden som mina barn har som framtida ridhästar, självklart blir de precis lika underbara som mamma. Det är väl inte så högtflygande drömmar?
Bew: Vilka snyggingar!
Jag gillar också ston!
Norna: Vad fin hon är! Jag gillar ju gulingar så jag kan ju inte låta bli att tycka det
JDFJ: Vad kul att du är så nöjd med honom!
_Eva_: Det där blir ju inga problem med Vanilla
Det ska verkligen bli jättekul att följa er alla och se vad det blir av våra "småttingar"
Är det nån mer än jag som hoppas på tillväxtspurt över somnmarbetet förresten?