Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)
Bleh.. Här har man mest spenderat tiden med att jobba, stallet, sova... Superkul, verkligen >.<
Jag går in och läser tråden varje gång den uppdateras men hinner dessvärre inte skriva så ofta just nu.
Alice har kommit in i en växtperiod och hon sooooover hela tiden. Verkligen trynsover gör hon. När man släpper ut de andra hästarna får man gå in och peta på henne och säga att nu måste du tyvärr gå upp för alla andra hästar är redan ute. Då tittar hon på en och reser sig mödosamt. Hon får ju en massa protein nu och så är det ju gräs överallt.
Dock är jag fundersam på om hon har någon parasit. Ska köpa ett kolla masken nästa vecka tänkte jag. Hon äter och äter och äter. Den här fröken får verkligen mycket mat men endå så tycker jag att hon ser smal ut. Man ser revbenen i vissa vinklar och när hon sträcker på sig och det vill jag ha bort.
I övrigt så har jag fått inse den senaste tiden att jag minsann köpte en häst med egen vilja och ganska mycket huvud. De dåliga sakerna fastnar självklart snabbast och hon testar hela tiden. Nog för att jag blev varnad men tonårsmonstret Alban som tittar fram titt som tätt kan jag vara utan. >.<
En specialitet som hon la på sig vid senaste skoningen är att om man reser sig lite så kanske folk slutar. Jag blir arg och korrigerar men hon fortsätter. Den skoningen gick ganska snett och vi fick bremsa henne tillslut, då hovslagaren hängde som en pallervante efter henne. Min farhåga är nu att hon ska bli en häst som är jobbig att sko och att man har en mardrömshäst som man måste söva etc
Nu gör jag därför så att jag över på att lyfta hovarna igen, så vi har backat en herrans massa steg men det verkar fungera. Varje dag försöker jag att lyfta hovar en massa gången i korta stunder och ökat tiden lite mer och mer. Jag hoppas på att det blir bra i slutändan.. Tips mottages tacksamt.
Annars är hon trevlig och följsam från marken i det stora hela. Testade med svanskappa förut utan att hon blinkade.
Heh.. En rapport från Norna och Alice helt enkelt
På återseende