Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)
Bew: Ja jag tänkte fixa nåt sånt på semestern, så hon har till hösten. Då vet jag ju lite mer hur mycket hon får i sig och så behöver jag inte oroa mig för shettisen (som har fångtendenser)
Vilka coolingar du verkar ha för övrigt, de kan inte vara rädda för speciellt mycket?
de ar faktiskt stencoola o0 en historia jag eg aldrig tankte dela med mig av pa buke, men det sammanfattar deras mentalitet sa bra. Slangde pa Red en grimma, band fast honom i en stor fet stolpe och vantade pa att se vad som skulle handa. Han backade, insag att han satt fast... och da stod han dar helt enkelt. Bara ett jattestort "jaha, jag sitter fasta, ajja, da far jag la sta har da". Det fanns lixom inte en tillstymmelse till att han skulle borja brota runt, sen vart han borstad pa hela kroppen... Forst var det liiiite ackligt, han tog hela ETT steg sidvartes... sen efter nan minut sa tyckte han det var ratt gosigt sa han lutade sig in i borsten
Deras hela attityd till varlden har hittills varit att "jaha, jamen Okey da..!".
I gar sa stod dom mitt i smeten med kossor och kalvar som skulle skotas om och skickas ivag. Frammande hastar, frammat folk, sura kor, hasttransporter.. "Asch vadda" sa baby o red "det har ser vi ju heeeela tiden"
Jag hoppas dom kommer behalla den allmanna attityden... Jag har sett Red tycka pa att han ar stora coola killen som ska skydda sina polare, en gang, men trotts det sa kunde jag kalla upp honom och hystade till honom lite gras sa var det slut pa hans lilla spektakel. De tamaste ohanterade bebisarna i varlden tror jag
Baby har dock visat en ganska vass sida, hon jagar ut coyotes ur sin hage. Och jag HAR sett henne utmana en manniska, det forvanade mig. Totalt HAT o0 Det var oronen rakt bakat och utfall och sparkar - och da stod han pa lite avstand med ett staket emellan. Vet inte riktigt vart det kom ifran, hon har inte betett sig sa varken innan eller efter men jag har lagt det pa minnet.