Sv: Tråden för de Okända!!
Här passar vi in!
16årig valack, runt 165 cm över havet och ganska grov. Fast så värst okänd är han kanske inte, för jag "vet" (efter uppgift av gamla ägare) att hans föräldrar är varmblodstravare båda två.
Mamman ska ha blivit tjuvbetäckt av en unghingst där hon var i träning, och det upptäcktes inte förrän hon tagits därifrån och skickats - just - på betäckning. Tillbaka till hingstägaren som sen fick behålla mitt monster när han var född och avvand. Tror han är reggad som okänd (i SH) eftersom pappan inte hade betäckningslicens (?) och därav skulle det vara dyrt (eller omöjligt?) att registrera som travare. Med facit i hand kanske han inte hade varit så värst snabb ändå, och vi klarar oss bra utan siffror på halsen också
Vi har ägnat oss åt lite av varje, hopptränat upp till 1,10 ungefär (jag är för feg, men monstret har roligt) och rider hobbydressyr. Oplanerad som han är så har han väl också ungefär alla exteriöra "fel" man kan ha, så helt lätt är det inte alltid, men å andra sidan kompenseras det av psyket och arbetsviljan
Totalt orädd, snarare nyfiken, ganska het och med en stor portion humor, är väl monstret i ett nötskal