Trådar ni minns

Sv: Så mycket roligt/intressanta trådar det har funnits - och finns.

*kl*
Jag minns Sissas tråd om relationskrisen och hur otroligt vuxet hon resonerade sig igenom allt. Den berörde mig mycket!

Klart han är intresserad!
Ja, messa honom?
Har du messat än?
You go girl!
Har han svarat??
ÅÅÅH så spännande:love::love:
Hur går det?
Kom igen nu, uppdatera!
Jag kan inte gå och lägga mig innan TS svarat!!!
åh, just det tycker jag är fascinerande!
Ibland kan jag faktiskt få känslan av att "påhejarna" egentligen inte bryr sig om huruvida det går bra eller ej för ts, utan bara vill att det ska hända lite mer action så de får något roligt att läsa... Lite som en dokusåpa, fast på riktigt då.

Nu rodnar jag lite klädsamt, Macan. :love:
Det har inte blivit mycket Buke för min del, det blev ett hus i skogen a la Crazy Cat Lady Style med mycket tveksamma telefoni- och internetuppkopplingar, så mitt skrivande fick kanaliseras till personaltidningen (som blev nedlagd) så nu hamrar jag frustrerat ut mitt liv på (tadaa!) Fejan. ;)

Lite som en dokusåpa, fast på riktigt då.

Så har jag också tänkt ibland - att nätet blir som en dokusåpa för läsarna. Det är på riktigt, men samtidigt som på låtsas eftersom det är på rätt lång distans och man kan tycka och föreslå ungefär vad som helst utan att konkret ta något som helst ansvar för det.

Fast jag sällar mig nog till dem som ändå inte tycker att just temat "ska hon lyckas fånga honom" är särskilt intressant.

Trådar som handlar om relationer är intressant om man resonerar om relationer och om att leva samman, tycker jag. Och helst då relationer som har mer än 5-10 år på nacken. Inledningsfaserna är rätt enahanda, tycker jag.

Den tråd som jag minns gjort men mest glad va nog den om TinyWinys permobil

Den minns jag också kan jag lova :D
Jag ler varje gång jag ser den/använder den och tänker på er alla som hjälpte mig. Att så många för mig (IRL) okända människor ville hjälpa mig var och är fortfarande enormt stort. Jag är så tacksam och kan rapportera att permobilen fortfarande fungerar utmärkt :)

Den minns jag också kan jag lova :D
Jag ler varje gång jag ser den/använder den och tänker på er alla som hjälpte mig. Att så många för mig (IRL) okända människor ville hjälpa mig var och är fortfarande enormt stort. Jag är så tacksam och kan rapportera att permobilen fortfarande fungerar utmärkt :)

Jag tänkte på den häromdagen , permobilen alltså:D

Vilka trådar har ni följt med stort nöje, eller med intresse eller som medmänniska? Innehållet i trådarna är så varierande...
Vilka trådar minns ni?

Jag kom själv att tänka på det när jag läste om tråden vad som händer efter sex. Jag gillar sådana trådar, som är oväntade.

En annan tråd där jag skrattade gott var tråden om hur vi löser våra toalettbesök i stallet som inte har toaletter.

En tråd om någon som hade köpte en blå mickro har jag läst om, har jag hört nämnas här.

Dessutom tyckte jag att tråden där det kom fram att hörsleskadad har ett annat sätt att uttrycka sig, i skrift.

Vissa trådar är spännande att följa för att diskussionen är ladda. Vissa trådar följer jag för att jag är medmänniska. Vissa trådar skrattar jag massor av.

Sv: Trådar ni minns

Masktråden!

Sen Citrons tråd förstås, och den med nån tjej vars man vägrade låta henne träffa deras gemensamma pojke. Sen dök det upp folk som kände till ts och pappan, och lät förstå att det inte alls var så som ts påstod. Jag undrar ibland vad som egentligen hände.

Masktråden, vilken är den? Den måste jag ha missat. Hittar bara massa masktrådar om hästar och katters maskar, vilken menar ni nu?

Dessutom minns jag tråden med en mamma som miste sin partner. Den berör.

Jag tror någon lade ut en bild i masktråden på själva masken...om jag minns rätt. Det finns många trådar man ibland funderar över flera år senare, skrev själv en gojs i halsen tråd och det visade sig att jag inte var ensam om detta problem *S* Någon pillade den det med kniv....

Masktråden blev tom en grupp på fb - Maskars rätt i samhället. Sen är Garpens tråd inetsad i mitt minne. Och "spyflugans" berättelse om hur hon valt att leva i sin relation. Som en dokumentär där man kunde ställa frågor direkt. Buke ger så mycket insyn i andras vardag så iallafall min förståelse ökar för andras livssituationer.

Jag minns en tråd för många år sedan, då en tjej skrev om hur dåligt hon mådde och ville ta livet av sig (om jag minns rätt). En annan användare erbjöd sig hjälp och körde en lång väg för att hämta henne där hon bodde. Det uppdaterades sedan om hur hon hade tagit hem henne till sig och tog hand om henne. Hon hade "räddat" henne.

Sen uppdagades det att det var en och samma person som hade dessa två användarkonton. Jobbigt värre blev det för henne då O_o

Någon som minns? Rätta mig om jag har fel.

Jag minns en tråd för många år sedan, då en tjej skrev om hur dåligt hon mådde och ville ta livet av sig (om jag minns rätt). En annan användare erbjöd sig hjälp och körde en lång väg för att hämta henne där hon bodde. Det uppdaterades sedan om hur hon hade tagit hem henne till sig och tog hand om henne. Hon hade "räddat" henne.

Sen uppdagades det att det var en och samma person som hade dessa två användarkonton. Jobbigt värre blev det för henne då O_o

Någon som minns? Rätta mig om jag har fel.

Ja den minns jag , det var väl ung så som du beskriver

Jag glömmer aldrig "Sommarromansen" , med en anv så bytte nick o vi kom på vem det var ( jag då ) ...det var en riktigt bra roman av det hela :D

Masktråden.. Var inte det den tråden där nån hade haft en mask i magen och la upp en inte så alltför mysig bild på det??O_o

Dalakhay: O_o ööh...?

Den minns jag också! Men jag blev aldrig klok på hur det var. Har för mig att någon skrev om att tjejen sen hade dött och att någon sett hennes dödsannons? Men det kanske var "räddaren" som skrev det också?

kl

Jag minns också TinyWinys tråd! :love: Människor är så snälla ibland!

Och äckliga masktråden! Och någon som var husvakt och fick stopp i nåt avlopp.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 385
Senast: Sel
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
212
Senast: Badger
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
26 27 28
Svar
558
· Visningar
19 129
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag loggade in här i eftermiddags och såg att jag hade 25 notiser, antagligen från den dagbokstråd jag deltagit i. Men jag skulle bara...
Svar
0
· Visningar
907
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka