Trådar ni minns

Sv: Så mycket roligt/intressanta trådar det har funnits - och finns.

kl

Jag älskar trådar med dubbelnick. Speciellt såna där de talar sig i påsen eller skriver med fel nick. Eller har femton olika nick men med samma info i profilen.

Jag har ett par i färskt minne, men vill helst inte nämna namn. Det brukar hända lite sånt på hund ibland :laugh:

Självironisk? Det sätter jag en månadslön på att den inte var. (Jag har en mycket bra månadslön:D).

Svarar flera som frågat mig:

Som jag såg det hade hon gått hela 1800-talskursen i Hur En Flicka Blir Gift. (..)
Hmm, när du beskriver den tråden på det viset inser jag dels att jag är benägen att hålla med dig, och dels hur mycket jag själv måste ha förändrats sedan den tråden var aktuell. På den tiden betraktade jag bondetråden som något hopplöst romantiskt och spännande, jag följde den slaviskt :o *skäms en aning*

Med tanke på hur hon slet för att fälla bonden så kunde jag inte tolka det som annat än blodigt allvar.

FeatherCloud: ja, du nuddar vid det som jag trots allt tyckte var allra märkligast med den tråden: dess dragningskraft. Jag förstod inte, och har inte gjort det i senare liknande trådar heller, varför folk blir så tokiga i dem. Vad är grejen med att på nätet följa okända människors partnerjakt? Jag fattar verkligen inte det.

Senast ändrad:

Egentligen förstår jag det inte riktigt heller, men jag har märkt av det flera gånger sen dess (även på mig själv :p ) Vissa trådar gör mig dock mer nyfiken än andra, och en del (ibland samma) spär på den cynism jag kanske inte kände av på samma vis när Garpens trådar var aktuella, men som känns mer vardag nu :p
Fast egentligen är det kanske inte så märkligt, någon sorts "längtan" efter mer romantik eller spänning, den som är i början av relationer, är väl vad folk vill åt i såna trådar, tänker jag mig...

Med tanke på hur hon slet för att fälla bonden så kunde jag inte tolka det som annat än blodigt allvar.

Men när slitet består i att med olika sorters klädsel och annan rekvisita visa att man kan framstå som huslig, händig, konstnärlig, praktisk, sexig osv i alla oändlighet så läser jag faktiskt in att det man själv är fascinerad av är att iscensätta ett slags jakt - att se om man kan genomföra det man tänkt sig, snarare än att följa upp det mer långsiktigt.

Jag menar, som utgångspunkt för ett förhållande, kan ju den där enmansteatern inte vara till någon som helst nytta.

Det fascinerande i den tråden var väl den outsinliga strömmen av klichéer - och hur bonden svarade/inte svarade på dem. Dvs hur bonden spelade med eller inte.

FeatherCloud: ja, du nuddar vid det som jag trots allt tyckte var allra märkligast med den tråden: dess dragningskraft. Jag förstod inte, och har inte gjort det i senare liknande trådar heller, varför folk blir så tokiga i dem. Vad är grejen med att på nätet följa okända människors partnerjakt? Jag fattar verkligen inte det.

Hmm, när jag nu läser beskrivningarna av Garpen-tråden, så verkar det inte som att jag kommer ihåg detaljerna därifrån med större skärpa än jag gjorde gällande Elftors dubbelnickstråd... jag mindes mest att den där bonden verkade lite trögstartad i största allmänhet, men minns inte heller att jag reagerade nämnvärt över den heteronormativa fällan när det begav sig. Men som sagt detaljerna kring uppvaktandet verkar uppenbart ha suddats ut från hårddisken där också.

Men jag är å andra sidan en sådan som följer nästan varje säsong av Bonde söker fru på tv också, så det kanske är lite i samma härad gällande att följa okända människors partnerjakt? Att jag sedan aldrig i livet skulle vilja redogöra för egna begynnande relationer eller försök till dylika, varken på Tv4 eller på nätet, är kanske en annan sak. Men det hindrar inte att jag kan fascineras av de som är mer eller mindre vidöppna med sådant.

Kul att du är tillbaks! Vore spännande att få höra mer om dina eskapader.

:eek: Det sägs att han dyker upp om han omtalas tre gånger i samma tråd.

Jisses, du har omtalats fler gånger än så i många trådar. Det har talats om att åkalla dig via anden i glaset, då fattar du hur illa ställt det varit här utan dig!

Garpens tråd, som så många gillar, minns jag mest som en sorglig manifestation av den heteronormativa fällan. Eller vad man nu ska kalla det
Agree, jag tyckte den var hemsk.

KL

Jag älskar tråden om bisarra provridningar !

Citrons tråd på föräldrar är nog en av de trådar som har gripit mig absolut mest.

Och ja, jag saknar också Elftor

.. Är det någon som nämnt den blå micron?

Fast egentligen är det kanske inte så märkligt, någon sorts "längtan" efter mer romantik eller spänning, den som är i början av relationer, är väl vad folk vill åt i såna trådar, tänker jag mig...

Ja, det tror jag också. Det som förvånar mig är att andras romantiska eskapader kan vara så intressanta... Varför inte leva sitt eget liv istället, tänker jag.

Det där otroliga peppandet som försigkommer i sådana trådar låter för mig som om man lever andras flirtar och förhållanden i stället för sina egna:

Klart han är intresserad!
Ja, messa honom?
Har du messat än?
You go girl!
Har han svarat??
ÅÅÅH så spännande:love::love:
Hur går det?
Kom igen nu, uppdatera!
Jag kan inte gå och lägga mig innan TS svarat!!!

osv...

Men jag är å andra sidan en sådan som följer nästan varje säsong av Bonde söker fru på tv också, så det kanske är lite i samma härad gällande att följa okända människors partnerjakt?

Jag tar skämskudden bara av trailern när det gäller dejtingprogram, jag står inte riktigt ut med det. Det är svårt nog att träffa någon i vanliga livet, att kärlekstörstande singlar ska få till det inför tv-kamerorna känns totalt orealistiskt. Och exploaterande.:(

Men när slitet består i att med olika sorters klädsel och annan rekvisita visa att man kan framstå som huslig, händig, konstnärlig, praktisk, sexig osv i alla oändlighet så läser jag faktiskt in att det man själv är fascinerad av är att iscensätta ett slags jakt - att se om man kan genomföra det man tänkt sig, snarare än att följa upp det mer långsiktigt.

Fast jag ser nog att huvudsyftet ändå är att få till det i slutändan...

Hehe, jag minns en iscensättning när jag skulle få besök av Mariestads absolut vackraste person en helg under pluggtiden. Vi hade träffats på en fest innan och något hade gnistrat till.

När jag gick till busstationen för att möta hade jag på mig en kjol och en tröja som jag visste framhävde min ögonfärg perfekt. Och hurra, det började snöa! Såna där vackra, stora långsamma snöflingor.

Så när bussen rullade in var jag noga med att kliva fram utanför busstationens utskjutande tak - så att snöflingorna skulle landa sådär vackert i mitt (nytvättade) hår. En så fin scen!

(Dock kunde jag ha besparat mig ansträngningarna, som jag minns det hade vi en häftig helg som dessvärre slutade med att han förklarade att han inte kommit över sin förra flickvän än - och åkte hem till Mariestad).

Jag minns en tråd om hur det blir när man åker på semester och någon ska passa ens djur - då blir djuren blir sjuka alt. dör, tror det handlade om en mus/råtta/hamster från början - djurpassaren kände sig förstås som en s**t och jag skrev att så gör djuren!

kl

jag gillar många trådar och följer med spänning;)

MEN, det finns en BILD som fastnat på min näthinna! Tänker jag på den bilden så börjar jag fnittra hysteriskt vart jag än är!

Och det är en bild från tråden om "roliga bilder på era hästar".
Det är en ponny som hysteriskt biter tag i staketet och har en helt galen blickO_o
Jag tar fram den å tittar på ibland och dör lite varje ggn:D

Masktråden var suverän oxå:D

Men ja :love: Den där hästen får mig fortfarande att fnissa så jag gråter. Om jag har en riktig skitdag tar jag fram den och blir glad igen :love:

F.ö så trådarna där Jerome dubbeldajm, Jan Blink m.fl medverkade var hysteriskt roliga!
Blåbärets ocensurerade såklart
Den blå micron

Jag tycker inte att det är speciellt konstigt. Hur många serier, filmer och böcker handlar inte om just det, att hitta kärleken? Att det då är intressant att följa en kärlekshistoria (hoppas man) från början, gällande riktiga människor känns inte så konstigt. Uppenbarligen är det något som intresserar många. :)

Ja det kanske är förklaringen. Jag är ju djupt ointresserad även av filmer och böcker på temat.

kl
den tråd som fastnat mest förr mig är nog den där en kvinna blev utsatt för mordförsök av sin man, han försökte strypa henne vad jag minns men i slutet av tråden försökte hon ändå få det till att det inte va så farligt. Sen försvann hon och man visste inte hur det gick till slut. Jag undrar ofta över det.

Den tråd som jag minns gjort men mest glad va nog den om TinyWinys permobil

kl
den tråd som fastnat mest förr mig är nog den där en kvinna blev utsatt för mordförsök av sin man, han försökte strypa henne vad jag minns men i slutet av tråden försökte hon ändå få det till att det inte va så farligt. Sen försvann hon och man visste inte hur det gick till slut. Jag undrar ofta över det.

Var det det där som hade hänt efter en midsommarfest? I slutet av den långa tråden, ett bra tag senare, frågade jag hur det gick med polisutredningen. Hon svarade aldrig på det så jag antar att hon beslutat sig för att inte medverka - så att utredningen lades ner.

Var det det där som hade hänt efter en midsommarfest? I slutet av den långa tråden, ett bra tag senare, frågade jag hur det gick med polisutredningen. Hon svarade aldrig på det så jag antar att hon beslutat sig för att inte medverka - så att utredningen lades ner.

det minns jag faktiskt inte. Hon beskrev händelsen men tyckte själv inte det va så illa med vi andra menade att det är ju ändå mordförsök om man försöker strypa någon O_o

det har ju funnits en del trådar innehållande misshandel i förhållande men här kände jag långt efter att jag va oroad över vad som hände med henne när hon försvann

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 385
Senast: Sel
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
212
Senast: Badger
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
26 27 28
Svar
558
· Visningar
19 121
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag loggade in här i eftermiddags och såg att jag hade 25 notiser, antagligen från den dagbokstråd jag deltagit i. Men jag skulle bara...
Svar
0
· Visningar
907
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka