Trådar ni minns

Sv: Så mycket roligt/intressanta trådar det har funnits - och finns.

Jag med! Ibland behövs han här mer än någonsin.

Han har gjort ett par inhopp även på senare år men det är alldeles för sällan.

Elftor skulle 'hämnas' på nån tjej i nån dubbelnickshistoria. Och det han gjorde var att han klev in i en av hennes trådar och låtsades att hennes nick var hans eget dubbelnick och att han outat sig själv av misstag i tråden. Varpå hon naturligtvis skrev 'men hallå! Du är inte alls jag! Jag är på riktigt!' Han gjorde det så skickligt att man inte visste vad man skulle tro och det var hysteriskt roligt:rofl:

Även hans "spökbilder" i olika såna trådar har varit sjukt roliga.

Åh den tråden :D Visste inte riktigt vad man skulle tro. "spök"bilderna var för härliga också.

Garpens tråd, som så många gillar, minns jag mest som en sorglig manifestation av den heteronormativa fällan. Eller vad man nu ska kalla det.:meh:

Jag missade tyvärr slutet på den tråden så kanske du vill förklara vad som hände, hur var det en dylik fälla?

Slutet var väl att någon här snokat reda på vem hon var och kontaktat henne. Då försvann hon...:(

Angående fälla så har jag ingen aning....

Elftor skulle 'hämnas' på nån tjej i nån dubbelnickshistoria. Och det han gjorde var att han klev in i en av hennes trådar och låtsades att hennes nick var hans eget dubbelnick och att han outat sig själv av misstag i tråden. Varpå hon naturligtvis skrev 'men hallå! Du är inte alls jag! Jag är på riktigt!' Han gjorde det så skickligt att man inte visste vad man skulle tro och det var hysteriskt roligt:rofl:

Ah, tack! Nu klarnade minnesdimmorna lite mer... som sagt det mest bestående var att det var sådär galet Elftor-fyndigt och mycket roligt! :laugh:

Jag tror att tjejen var Blueberry, fast hon hette något annat då. En riktig klassiker i bukes historia.

Jag med! Ibland behövs han här mer än någonsin.

Han har gjort ett par inhopp även på senare år men det är alldeles för sällan.

:eek: Det sägs att han dyker upp om han omtalas tre gånger i samma tråd.

Bra! Nästa gång du behövs så är koden alltså Elftor Elftor Elftor

Eller så startar man helt enkelt en spöktråd:angel:

Garpens tråd, som så många gillar, minns jag mest som en sorglig manifestation av den heteronormativa fällan. Eller vad man nu ska kalla det.:meh:

Jag fattade liksom aldrig om den tråden var på allvar. Alltså, jag tror på att tjejen fanns och att bonden fanns osv, men sättet hon skrev på. Det kändes hela tiden, tyckte jag, som att hon mycket skickligt (och i så fall mycket medvetet) gled mellan något slags självironisk illustration av den där fällan å ena sidan och som att hon till 100% oreflekterat inte bara satt i den utan gjorde allt hon kunde för att stänga den runt sig, å den andra.

En extremt fascinerande tråd, tyckte jag.

Gillade speciellt tråden om alla som hade "tänkt fel" någonting i stil med "Hur tänkte jag när jag..." rolig berättelse om klanteri i ens liv och det här brukar jag göra när jag är själv :)

Sedan gillar jag alla relationstrådar av olika slag.

Självironisk? Det sätter jag en månadslön på att den inte var. (Jag har en mycket bra månadslön:D).

Svarar flera som frågat mig:

Som jag såg det hade hon gått hela 1800-talskursen i Hur En Flicka Blir Gift. Hon slet arslet av sig för att kroka bonden och iscensatte alla heteronomativa klichéer någon kan komma på. Hon bjöd in sig själv till att mjölka hans kor och hade med sig en noggrant sammansatt frukostkorg eller något - för att visa att hon höll god bondhustrustandard.

Och när hon ett tag efter mjölkningen - eller om det var ytterligare någon lantbrukssyssla hon hjälpt honom med - skulle träffa honom på någon byfest beskrev hon hur hon skulle klä sig i en rar klänning och ha blommor i håret, så att han skulle se att hon kunde vara ljuv också, inte bara riggad för en arbetsam dag på åkern:crazy:

Romantiken - som var helt ensidig, bonden verkade lika intresserad som en gammal oxe - fick dock ett abrupt slut när hon ä-n-t-l-i-g-e-n lyckades få honom att tacka ja till en middag på tu man hand, han satte upp henne på diskbänken och började jucka utanpå kläderna:nailbiting:

Efter det körde hon hela romantikrejset med en kollega istället, han verkade mer intresserad åtminstone i början - men någonstans bland alla kontroller på den snitslade stigen mot Lyckliga I Alla Sina Dagar tappade hon även honom. Han dumpade henne ett tag efter att de suttit på sängkanten, hållit varandra i handen och spänt inväntat ett plus på grav-testet. (Apropå klichéer då...)

Jo, jag förstår till fullo att och varför du ser det så. Det är inte det att jag direkt argumenterar emot, jag spekulerar mer i drivkraften bakom.

Hur kan man skriva så utan att samtidigt skämta åtminstone lite? Jag tänkte på det som en svensk, något lantlig, Bridget Jones - och henne skrattar man väl både åt och med? (Jag har med viss behållning läst böckerna, dock ej sett filmen.)

Jag har bara sett filmen, inte läst boken. Men henne uppfattade jag helt klart som självironisk. Till skillnad från...

Hehe... Nicket var Tiara Magnifica. :D

Och varför jag vet? Det var jag. :sneaky:
Nu kommer jag dessvärre inte in på mitt gamla nick trots idoga försök, så det blev ett nytt.

kl

jag gillar många trådar och följer med spänning;)

MEN, det finns en BILD som fastnat på min näthinna! Tänker jag på den bilden så börjar jag fnittra hysteriskt vart jag än är!

Och det är en bild från tråden om "roliga bilder på era hästar".
Det är en ponny som hysteriskt biter tag i staketet och har en helt galen blickO_o
Jag tar fram den å tittar på ibland och dör lite varje ggn:D

Masktråden var suverän oxå:D

Jag har bara sett filmen, inte läst boken. Men henne uppfattade jag helt klart som självironisk. Till skillnad från...

Men jag trodde hon var självironisk? Garpen alltså. Jag menar, annars var den tråden bara sorglig liksom, precis som du beskriver det.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 385
Senast: Sel
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
212
Senast: Badger
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
26 27 28
Svar
558
· Visningar
19 132
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag loggade in här i eftermiddags och såg att jag hade 25 notiser, antagligen från den dagbokstråd jag deltagit i. Men jag skulle bara...
Svar
0
· Visningar
907
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka