Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gör gärna det, tack
Gör gärna det, tack
Stefan Löven & Erlanssonär på plats. Och? Vad i hela friden tror de/man att deras närvaro skulle göra för skillnad?
Maila frivilligaresurser@sala.se Kommunen blir totalt nedringda så de har gått ut med att man helst ska maila nu.Jag har en tvåa i norrtälje som står tom fram till 14e augusti om det skulle vara till hjälp för någon/några riktigt utsatta. Men hur får man fram det meddelandet till behövande liksom?
Fullt möblerad och utrustad
De vill att man mailar till frivilligaresurser@sala.se hellre än att ringa till 076-725 47 95.
Jag tror snarare att alla blivit mer alerta pga Salabranden och insett hur illa det kan gå om man väntar för länge med att kalla in förstärkning!Jag vet förstås inga detaljer om Sala-branden, men det bröt ut en brand norr om Örebro kl 15 på måndagseftermiddagen, kl 20 hade de redan åtminstone 20 hemvärnsmän på plats utöver lika många brandmän (om jag tolkar tidningen rätt). Fem timmar från det att branden startade hade brandmännen alltså redan kommit dit, börjat bekämpa elden, gjort bedömningen att det behövdes mer resurser och fått dit nämnda resurser. Jag har svårt att tro att räddningstjänsten agerar ovanligt bra just i mitt län och jag för min del väljer att tro att alla inblandade gjort sitt absolut bästa.
Obegripligt i min bok. De känns lite som gamar, som frotterar sig i medianärvaron.Jo, jag såg det också, plus diverse andra politiker *suck*
Obegripligt i min bok. De känns lite som gamar, som frotterar sig i medianärvaron.
Sen undrar jag hur lång tid det tar innan folk rapporterar inbrott i evakuerade hus i området. Apropå gamar alltså.
Det finns ett annat nummer också, det står i massor av Facebook-inlägg, men nu hittar jag det inte, typiskt.
Mitt i brinnande valkampanj fattaru väl!Jag reagerade över att det stod att Löfven gjorde en paus i valrörelsen för att åka till branden. Kalla mig gärna cynisk men för mig känns det lika mycket valarbete att åka dit som att hålla tal runtom i Sverige...
Mitt i brinnande valkampanj fattaru väl!
Jag reagerade över att det stod att Löfven gjorde en paus i valrörelsen för att åka till branden. Kalla mig gärna cynisk men för mig känns det lika mycket valarbete att åka dit som att hålla tal runtom i Sverige...
Obegripligt i min bok. De känns lite som gamar, som frotterar sig i medianärvaron.
Sen undrar jag hur lång tid det tar innan folk rapporterar inbrott i evakuerade hus i området. Apropå gamar alltså.
Det sägs att det börjat regna i Norberg, någon som är lokal och vet om det stämmer? *hoppas*