Jag blir vansinnigt provocerad av folk som ska
kritisera/plocka politiska poäng mitt i pågående kris!
Nu har jag inte sett originaluttalandet (någon som vet om man kan läsa det någonstans?), men
"Att denna brand fick utvecklas till den katastrof den nu är, beror enbart på en inkompetent räddningsledning som inte vågade eller förstod att det var nödvändigt att redan i ett tidigt skede mobilisera tillräckligt stora resurser" tycker jag är långt över gränsen mitt under pågående evakuering!
"Vi har fått indikationer på det tidigare, att man inte sätter in tillräckligt med resurser i tid. Enligt informationen vi har fått var det ganska begränsad omfattning på branden när den startade och räddningstjänsten larmades. Med en snabb och massiv insats hade det här inte blivit resultatet", vad baseras det på egentligen? Är dessa människor allvetande? Har de komplett information? Knappast.
Slänga skit omkring sig i det här läget är
så lågt!
(Däremot borde det definitivt utredas senare, när läget är mindre akut. Det tror jag kommer att ske också, men vid det laget lär väl resultatet helt försvinna i "jag hade minsann släckt det där med min treårings hink och spade, men det var ju en ond konspiration bakom som tände på dessutom så de ville ju inte få det släckt heller"-pladder.)