Tråd för värdelöst vetande - Del 34!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kände mig irriterad på comhem för att tablån i menyn var så seg, hatar att felanmäla saker för då måste man felsöka. Men nåja, kollade batterierna i fjärrkontrollen och den är såna där Duracell som man kan kolla hur mkt det är kvar i, det visade sig vara typ tomt. Så nu har jag köpt nya batterier...

:angel:

Stallet ett helt gäng timmar med bästa stallsällskapet. Åååh gud vad jag behövde det!
Visste det inte innan, men polletten föll ner direkt jag körde in på gårdsplanen.

Hästar gör på nåt sätt alltid livet lite bättre.

Det liksom...blir så ibland :D

VV: Vad är det med gamlingar och mat egentligen?? :eek:
Typ 1 sekund efter att jag kom innanför dörren hos mormor "men vad smaaaaaaaaaaaaaal du har blivit! Ojoj"du vill inte ha något att äta när du tagit av dig skorna/ innan du går på toa/borstar tänderna/tar på dig pyjamas/går på toa (ja, igen) läser en tidning/klär på dig (OCH efter att man klätt på sig..) KONSTANT! Alltså...why??

Eller är det bara min mormor och farmor som är så?
Tackar man nej så tar de det som en personlig förolämpning, meddelar man att man tänkte komma och dricka kaffe - BARA kaffe...så står hela kakfatet framme när man kommer dit.

@GotAsecret min farmor är också sådan, ska nästan alltid skicka med en mat hem också :p

Vv snyltade hos mamma igår, idag snyltade jag hos mamma, farmor och pappa och imorgon ska jag till mormor. :p

Det liksom...blir så ibland :D

VV: Vad är det med gamlingar och mat egentligen?? :eek:
Typ 1 sekund efter att jag kom innanför dörren hos mormor "men vad smaaaaaaaaaaaaaal du har blivit! Ojoj"du vill inte ha något att äta när du tagit av dig skorna/ innan du går på toa/borstar tänderna/tar på dig pyjamas/går på toa (ja, igen) läser en tidning/klär på dig (OCH efter att man klätt på sig..) KONSTANT! Alltså...why??

Eller är det bara min mormor och farmor som är så?
Tackar man nej så tar de det som en personlig förolämpning, meddelar man att man tänkte komma och dricka kaffe - BARA kaffe...så står hela kakfatet framme när man kommer dit.
Har det alltid varit så? Tänkte om hon är oroligare efter din mors bortgång?

Rent generellt tror jag att det är status i mat och annat ätbart. Oftast var det ju bara dom med gott ställt som alltid kunde äta sig mätta och festa till det.

Mormor var aldrig på, farmor var det nästan alltid.

Hon har alltid varit så...går hon ut i köket kommer hon ALLTID ut med något att bjuda på, även om hon gick dit för att dricka vatten...det har varit sjukt jobbigt för mig som haft problem med hetsätning o.s.v :(
Men nu när jag istället äter knappt något så frågar hon om ALLT för att se vad jag nappar på...suck.

Senast ändrad:
Hon har alltid varit så...går hon ut i köket kommer hon ALLTID ut med något att bjuda på, även om hon gick dit för att dricka vatten...det har varit sjukt jobbigt för mig som haft problem med hetsätning o.s.v :(
Men nu när jag istället äter knappt något så frågar hon om ALLT för att se vad jag nappar på...suck.
Ok, jobbigt.

Ja! :( Fast det är rätt ok när jag faktiskt inser att det inte är hela världen att säga nej...och att jag KAN säga nej.

VV: Inget Bj imorgon! :cry::cry: :(

Glad påsk...
10410425_1618974831647729_6052822580684681960_n.jpg

:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 955
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
394
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 414
Senast: Tarnin
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
90 91 92
Svar
1 820
· Visningar
55 917

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat