Tråd för värdelöst vetande - del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
@_husmusen_ och @Sonic76

Kursledaren är informerad. Jag får göra så gott jag kan med det jag har.

@Pigalle Jag förstår din känsla. Jag förstår dock inte hur du orkar. Tänk på att kroppen behöver vila för att orka bli frisk också och att oro faktiskt kan utlösa sjukdomen så oroar du dig för att orka så sjukskriv dig. Ingen tackar dig för att du är duktig och kör slut på dig. Det är faktiskt en riktigt hemsk sjukdom, jag var sjukskriven i totalt 9 månader varav 6 månader var med cellgifter och 3 mån efter op. Det tar tid. Ge dig själv tiden. Jag hoppas du mår bättre snart.

Nu är min timmes långa träningspass på gymmet klart. Fy satan vad svårt det var att alltid hänga med, haha. Nåväl, gick därifrån med ett medlemskap iaf.. här ska onödiga kilon bort.

@EmmaW

Ja fy det är ingen höjdare, sen ta mediciner som den ena dämpar sköldkörteln och den andre höjer upp. Inte konstigt man mår skumt.:cautious:
Ska jag bli sjukskriven är det nog bäst att vända sig till endokrin läkaren. Min husläkare sprang ju sist in när jag skulle lämna prov och svamlade om att värdena var ju bra i sista kollen. Goddag yxskaft liksom:banghead:

Ja fy det är ingen höjdare, sen ta mediciner som den ena dämpar sköldkörteln och den andre höjer upp. Inte konstigt man mår skumt.:cautious:
Ska jag bli sjukskriven är det nog bäst att vända sig till endokrin läkaren. Min husläkare sprang ju sist in när jag skulle lämna prov och svamlade om att värdena var ju bra i sista kollen. Goddag yxskaft liksom:banghead:[/QUOTE]
Jag har nog aldrig mött en husläkare som faktiskt är insatt i sjukdomen. Vänd dig till endokrin, och om dom hänvisar till husläkaren så be dom skriva intyg/remiss om vad som ska göras, hålla koll på osv.

Glad i hågen åkte jag till jobbet för att fixa lite papper, känslan av att sakna jobbet infann sig men försvann snabbt när jag möttes av ett urstädat skåp. Mina saker ihopslängda i en påse i ett hörn varav en del mystiskt "försvunnit".
När jag konfronterar den som tagit mitt skåp möts jag av att jag inte längre jobbar där och att det är bestämt att jag inget skåp ska ha:eek:
Jag påpekar att jag fortfarande jobbar där och att vi aldrig tömmer någons skåp utan att ta kontakt med vederbörande först. Personen hänvisar då till att dom som bestämmer har sagt det (outtalat chefen). Jag frågar vem men får inget svar varpå jag informerar om att jag pratat med vår chef senast i dag och att det är knappast något hon bestämt eller heller skulle ha sagt att jag inte längre jobbar där då hon vill ha in mig på flera pass denna vecka, helger och i sommar.
Det blir tyst. Jag frågar åter vem som sagt det. Får till svar att det spelar ingen roll varpå jag svarar med att ja då tar jag upp det med chefen i morgon.
Så jävla lågt att sprida lögner bakom ryggen, sno saker, skåp och ljuga om allt. :( Vad är det för fel på folk :rage:

Jag kanske borde gå och lägga mig och vakna upp till en ny dag :meh:

Det har varit en spännande dag...som slutade med en (besvarad) vänförfrågan till BodyJam-instruktören :eek: så nu har jag ägnat tid åt att censurera lite...:cool:

Jag var till kiropraktorn idag, länge sen sist pga förkylning - inte så bra med nålar i kroppen när man är förkyld. Promenerade hem, fick ont i benet i början så tänkte hoppa på en buss men var lite envis och fortsatte gå, då försvann smärtan! :eek: Gick hela vägen hem , ca 1 km *duktig* :D :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
5 940
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 869
Senast: hastflicka
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
737
Svar
18
· Visningar
306
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok