Glad i hågen åkte jag till jobbet för att fixa lite papper, känslan av att sakna jobbet infann sig men försvann snabbt när jag möttes av ett urstädat skåp. Mina saker ihopslängda i en påse i ett hörn varav en del mystiskt "försvunnit".
När jag konfronterar den som tagit mitt skåp möts jag av att jag inte längre jobbar där och att det är bestämt att jag inget skåp ska ha
Jag påpekar att jag fortfarande jobbar där och att vi aldrig tömmer någons skåp utan att ta kontakt med vederbörande först. Personen hänvisar då till att dom som bestämmer har sagt det (outtalat chefen). Jag frågar vem men får inget svar varpå jag informerar om att jag pratat med vår chef senast i dag och att det är knappast något hon bestämt eller heller skulle ha sagt att jag inte längre jobbar där då hon vill ha in mig på flera pass denna vecka, helger och i sommar.
Det blir tyst. Jag frågar åter vem som sagt det. Får till svar att det spelar ingen roll varpå jag svarar med att ja då tar jag upp det med chefen i morgon.
Så jävla lågt att sprida lögner bakom ryggen, sno saker, skåp och ljuga om allt.
Vad är det för fel på folk
Jag kanske borde gå och lägga mig och vakna upp till en ny dag