Tråd för värdelöst vetande - del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
När det första man gör denna dag, är att bryta lååååånga nageln änna ner te rota, så kan det inte annat än bli bättre sen. I'm sure of it.

Min andra del av gruppen har gått under jorden och jag står plötsligt ensam med hela arbetet. Schysst! Not! :rage:

Jag skulle behöva minst 10 timmar till på dygnet :angel:

Men först måste jag släpa in massor av ved, det jag skulle slippa eftersom jag är ensam hela veckan :grin:

Det är tur att jag fick den fina bilen iaf...

Men först måste jag släpa in massor av ved, det jag skulle slippa eftersom jag är ensam hela veckan :grin:

Det är tur att jag fick den fina bilen iaf...
Snart måste jag börja bära ved. Men det kan det vara värt
Undrar bara hur mycket jag behöver köpa.
Kan väl inte gå mer än en kubik i månaden på en kamin?

Snart måste jag börja bära ved. Men det kan det vara värt
Undrar bara hur mycket jag behöver köpa.
Kan väl inte gå mer än en kubik i månaden på en kamin?

Jag köpte 4 kbk (torr) och då eldar jag i kakelugn, spis i köket och två täljstenskaminer (en större och en mindre). Det kanske går lite mer eftersom jag var tvungen att börja elda tidigt men å andra sidan hade jag så mycket ved kvar att jag inte ens öppnat kubiksäckarna ännu :up: Tillägga att det är mer eller mindre min enda värmekälla, jag har ingen pump eller jord/bergvärme. Element i köket (den del där man sitter och äter) och två små i badrummet resp toaletten.

Jag köpte 4 kbk (torr) och då eldar jag i kakelugn, spis i köket och två täljstenskaminer (en större och en mindre). Det kanske går lite mer eftersom jag var tvungen att börja elda tidigt men å andra sidan hade jag så mycket ved kvar att jag inte ens öppnat kubiksäckarna ännu :up: Tillägga att det är mer eller mindre min enda värmekälla, jag har ingen pump eller jord/bergvärme. Element i köket (den del där man sitter och äter) och två små i badrummet resp toaletten.
Tänkte köpa färdig så det räcker över sommaren. Måste bygga bättre förvaring om jag ska köpa mer. Resten av kåken värms med element. Men nya sådana med termostat så tanken är att elda så mycket det går när jag är hemma.
Kåken är rätt nyfixad inne men kan behövas lite tätning och sånt, ska höra med de som bor nu.

@EmmaW fy vilken dålig stil!

Vv låter som en astmatisk elefant varje gång jag går upp för backen till hotellet, känns ju bra inte... :p
Jag tror ddet handlar om andningen!
Jag orkar utan större problem ett 55 min danspass, men känner igen känslan av astmatisk elefant efter att ha sprungit 100 meter, typ för att hinna med bussen...

Vv: skillnad mellan toning och färg är inte bara att toning lättare går ur håret, det går även lättare att skrubba bort från huden...det här blir intressant! :eek:

Usch. Ngt speciellt?

I mitt fall gäller det mest ångest för att orka med jobbet. Blir nämligen snabbt mentalt uttröttad och det är inget roligt tillstånd. Jag hoppas på att det har mest med problemen med sköldkörteln att göra. Är så trött på medicinen och så måste jag ändå ta den så länge till och är även tveksam till att operera bort sköldkörteln. När man läser alla historier om levaxin som ändå inte fungerar helt ut:crazy:
Ska lämna blodprov på onsdag igen och se om TSH sjunkit. Låg alldeles för högt på sista provet.

I mitt fall gäller det mest ångest för att orka med jobbet. Blir nämligen snabbt mentalt uttröttad och det är inget roligt tillstånd. Jag hoppas på att det har mest med problemen med sköldkörteln att göra. Är så trött på medicinen och så måste jag ändå ta den så länge till och är även tveksam till att operera bort sköldkörteln. När man läser alla historier om levaxin som ändå inte fungerar helt ut:crazy:
Ska lämna blodprov på onsdag igen och se om TSH sjunkit. Låg alldeles för högt på sista provet.
Så jobbigt att "va rädd" för att inte orka.
Du kan inte bli sjukskriven tills du har fått ordning på värdena?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
12 13 14
Svar
260
· Visningar
5 893
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 866
Senast: hastflicka
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
735
Svar
18
· Visningar
306
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok