Tråd för värdelöst vetande - del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Upptäckte till min bedrövelse att mina panocod var slut :eek: :( Och nacken tar kål på mig och huvudet!
Ringde 1177 för att få ett besök på jourcentralen för hjälp med smärtlindring och förklarade att jag inte kan äta vad som för magen och vad som fungerar men fick svaret att hon kunde inte hjälpa mig med det. Och att det var ingen ide att uppsöka akuten utan jag fick vackert vänta till vc öppnar nästa vecka :crazy: jag påpekar här att jag kan inte ens ta mig till jobbet eller fungera alls. Det var ju inte hennes problem att jag inte hade räknat ut att jag skulle behöva medicin över julen. :wtf:
Jag frågade rakt ut om hon med andra ord vägrade mig vård. Ja, du får vänta till din vc öppnar eller gå till Apoteket och köpa panodil....
:banghead::(

Upptäckte till min bedrövelse att mina panocod var slut :eek: :( Och nacken tar kål på mig och huvudet!
Ringde 1177 för att få ett besök på jourcentralen för hjälp med smärtlindring och förklarade att jag inte kan äta vad som för magen och vad som fungerar men fick svaret att hon kunde inte hjälpa mig med det. Och att det var ingen ide att uppsöka akuten utan jag fick vackert vänta till vc öppnar nästa vecka :crazy: jag påpekar här att jag kan inte ens ta mig till jobbet eller fungera alls. Det var ju inte hennes problem att jag inte hade räknat ut att jag skulle behöva medicin över julen. :wtf:
Jag frågade rakt ut om hon med andra ord vägrade mig vård. Ja, du får vänta till din vc öppnar eller gå till Apoteket och köpa panodil....
:banghead::(
åk till vc ändå tycker jag

Jag ringde igen och fick prata med en annan så till slut fick jag en tid och man måste gå genom dom här.
Väl där fick jag en läkare som ville skriva ut paraflex i stället. Varpå jag förklarade att jag inte kan äta det varpå hon hävdade att jag kunde. Det är så fashinerande att läkarna är så duktiga på att skriva ut utan att veta biverkningar och kontraktioner och att jag som patient måste upplysa dom och bevisa genom FASS'. Det lät bra det håller jag med om men det blir inte bara för mig. Panocod vägrade hon, föreslog voltaren vilket inte heller funkar. Tillslut fick jag valet paraflex eller inget ....
Då fick jag nog och sa att då går jag upp till akuten och sätter mig i värsta fall men innan dess ville jag träffa en annan läkare där direkt för en second opinion.
Det är över ett år sen jag fick panocoden så det hör ju inte till vanligheten att jag tar dom.
Till slut konsulterar hon en annan läkare och efter att ha kollat min receptlista och uttag som ekar väldigt tom så fick bag det äntligen utskrivet!

Hur var det nu... Man måste vara frisk för att orkar vara sjuk ?
Och så undrar man varför jag inte söker vård förrän jag är typ döende ....

@EmmaW: Tyvärr är det så och tar man dessutom ovanliga mediciner som jag gör har allmänläkarna sällan koll på interaktioner. Min sjukdom begränsar också vad jag kan ta i smärtstillande väg men det brukar de flesta läkare ha koll på. Tex är Paraflex big no-no för mig också pga magen.

Skönt att det ordnade sig iaf :up:

@EmmaW: Tyvärr är det så och tar man dessutom ovanliga mediciner som jag gör har allmänläkarna sällan koll på interaktioner. Min sjukdom begränsar också vad jag kan ta i smärtstillande väg men det brukar de flesta läkare ha koll på. Tex är Paraflex big no-no för mig också pga magen.

Skönt att det ordnade sig iaf :up:
Till mig svarade hon att även om diarré och blödningar i tarmkanalen är en biverkan på paraflexen så är det nog inget att oroa sig för :eek:
Ne för det tar ju bara ett x antal månader för tarmen att läka sen och det drabbar ju bara mig :meh:

Ja riktigt skönt att det löste sig. Även om jag sällan använder dom behövs dom när det är som värst.
Har lyckats hitta en naprapat (inte min vanliga men ändå) som hade lediga tider på lördag :up:

Ont överallt men nu har vi ätit middag och kollar på burken.
Imorrn åker dottern till pappa och de ska upp till Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
4 363
Senast: Krålus
·
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 859
Senast: hastflicka
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
720
Svar
18
· Visningar
300

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat