Tråd för värdelöst vetande - del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
kan det inte bara bli jul nu?!! inte för att jag bryr mig särskillt mycket om själva julen..men jag behöver vara ledig! jag behöver få komma bort från vardagen...

Just nu förbannar jag min duktiga sida på att rensa bort onödiga prylar här hemma :banghead:, en kartong! hur svårt ska det vara att hitta?!?O_o

Testade Sh´bam 18 idag, till viss del var det bättre än 17, men jag tror det berodde MYCKET på instruktören då denna var som de "ska" vara enligt mig.
Som visar, berättar, engagerar sig och har kontakt med deltagarna...inte som den andra...hennes pass känns mer som dansuppvisningar.
Me don´t like.
(note to self, gå inte på Sh´bam med ont i nacke och rygg - jag BORDE veta det vid detta laget...)

Vilken dag. Varit skum i kroppen hela dan.
När vi kom ut till hagen hade min häst förmodligen fastnat i täcket och dragit av sig det:(
Ena täckesgjorden var av samt stor reva inuti.
Sen slog jag grimskaftsänden rakt på näsan:meh:
Så nu har jag försökt få ihop täcket någorlunda med nål och tråd. Den ena nålen bröts ju med.

Vilken dag. Varit skum i kroppen hela dan.
När vi kom ut till hagen hade min häst förmodligen fastnat i täcket och dragit av sig det:(
Ena täckesgjorden var av samt stor reva inuti.
Sen slog jag grimskaftsänden rakt på näsan:meh:
Så nu har jag försökt få ihop täcket någorlunda med nål och tråd. Den ena nålen bröts ju med.
Men typiskt! :(

Ikväll möttes jag av en häst full med aktiva skållor igen trots 2,5 veckas antibiotikabehandling. Blir att ringa veterinären i morgon igen och så måste jag troligtvis tömma ut hela bädden och sanera hela ligghallen helt själv nu i dagarna. Jag vill verkligen inte mer. Jag orkar inte mer. Jag har inte råd med mer nu.

Ikväll möttes jag av en häst full med aktiva skållor igen trots 2,5 veckas antibiotikabehandling. Blir att ringa veterinären i morgon igen och så måste jag troligtvis tömma ut hela bädden och sanera hela ligghallen helt själv nu i dagarna. Jag vill verkligen inte mer. Jag orkar inte mer. Jag har inte råd med mer nu.
Men fy fan vilket oflyt....Största kramen

Men nää! Åh så tokigt! :( Hoppas det ger sig snart! :(
Många, många kramar!
Vart bor du? Jag kan nog inte hjälpa dig själv...men det kanske går att lösa på något vis? :/

@EmmaW

Fy låter tufft:( Hoppas det ordnar sig ändå.

Hmm har överköpt mig totalt denna månaden på bl.a. Julklappar o annat. Farligt med ett köpkort...

Kan jag hjälpa dig på avstånd?
Jag vet inte, just nu är prio att sanera hela ligghallen. Det betyder att jag måste lyckas tämma den och gödselstacken på nåt vis. Jag måste även köpa nytt strö, (spån blir nog enklast) och medel att sanera med och efter alla medicinuttag har jag mindre än 100kr kvar på kontot just nu.

Jag vet inte, just nu är prio att sanera hela ligghallen. Det betyder att jag måste lyckas tämma den och gödselstacken på nåt vis. Jag måste även köpa nytt strö, (spån blir nog enklast) och medel att sanera med och efter alla medicinuttag har jag mindre än 100kr kvar på kontot just nu.
:( Vilken skit....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 829
Senast: hastflicka
·
Svar
17
· Visningar
255
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
381
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 406
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar