Tråd för värdelöst vetande - del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dunderbedövad i halva ansiktet/underkäken efter att ha lagat min fula tand! Så nu är den fiiiiin! (Nåja) det behövdes ingen rotfyllning(!!!) Och det gick så himla lätt, smidigt och i det närmaste smärtfritt! :love:
Fick ett kostnadsförslag som jag mest troligt kommer att klara av, även inkluderat en bettskena!:banana:
Behöver inte laga speciellt mycket mer heller då det ser så pass fint ut nu! Någon form av behandling kanske behövs men så många lagningar till blir det inte, och det är såååå skönt!!
(Att mest troligt slippa dra ut den trasiga tanden är den största lättnaden av dem alla! :banana: )

Vv har varit hos veterinären och vaccinerat Lucia, passade på att väga henne också. Blev riktigt imponerad över hur väl hon skötte sig (nåja det är svårt att vara busig när man darrar av skräck/stress). Är nog enda gången hon frivilligt suttit i famnen så länge.

Motivationen att åka till stallet och klippa en häst och bada tre är långt ner på minusskalan i dag!

Fryser, frusit hela dagen :crazy:

Fått tid hos gyn för att titta på ev operation av mitt myom, jag hoppas att hon håller med mig...

Och pållan har bokat massage nästa vecka :D

Har lyckats hålla mig vaken sen 12 trots att jag somnade först på morgonen. I natt kan jag nog sova bättre, hoppas.

Jag är en dålig människa. Sjukskrivit mig i morgon. Blev varken klipp eller bad för hästarna i dag. Ryggen har sagt upp sig, panocod är min räddning för tillfället. Min faster har början till giftstruma. Stort bråk med pappa. Möte med verksamhetschefen. Den berömda väggen är så nära att jag nästan kan ta på på den.

Kan det inte vända snart?

Jag är en dålig människa. Sjukskrivit mig i morgon. Blev varken klipp eller bad för hästarna i dag. Ryggen har sagt upp sig, panocod är min räddning för tillfället. Min faster har början till giftstruma. Stort bråk med pappa. Möte med verksamhetschefen. Den berömda väggen är så nära att jag nästan kan ta på på den.

Man är inte dålig för att man är trött.
Var rädd om dig!

Alltså...vilken dag! :eek:
Tandläkare först, sedan handlade jag en sväng innan boendestödet skulle komma, därefter satt jag och gjorde ingenting förrän det var dags att börja smyga mot gymmet och veckans/releasens första pass :D
När jag kom innanför dörren till köpcentrumet där gymmet ligger och skulle ta av mig jackan GICK det INTE att rubba dragkedjan en endaste millimeter!
Jag fick typ panik! :(
Kunde inte dra ner dragkedjan på träningsjackan under heller så det blev ännu varmare av den...
Efter en halvtimme av våld och förbannelse fick jag hjälp av en som jobbar på gymmet och med gemensamma krafter fick vi loss eländet - TIO MINUTER innan passet skulle börja! (jag var inte ombytt eller något alls :eek: ) bläää!
Men passet gick asbra! Jag fattade nästan allt direkt :rofl:

Sedan gjorde jag ett fikastopp hos grannen på väg hem.

Avslutade med att få en kort, intensiv session distanshealing...underbart :love:

Så jag kommer att gå och lägga mig med en fin känsla i kroppen trots allt! :D

Massa massa kramar

EmmaW: 16731502 skrev:

Men vännen, hur kan detta få DIG att vara en DÅLIG människa?
Tycker det låter helt och fullt rent mänskligt.
Påverka det du kan, släpp resten eller gör det bästa av situationen. Ingenting blir bättre av att du är hård mot dig själv! :(
Det vänder snart ska du se!
Många kramar!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 803
Senast: hastflicka
·
Svar
16
· Visningar
248
Senast: Soffan74
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
374
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 398
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden