Tråd för värdelöst vetande - del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som om det inte räckte med snart två veckors mellanblödning så kör vi på en vanlig mens också. Tänk om kroppen kunde läsa bipacksedeln till p-sprutorna lite mer noggrant!! :mad:

Jag är en dålig människa. Sjukskrivit mig i morgon. Blev varken klipp eller bad för hästarna i dag. Ryggen har sagt upp sig, panocod är min räddning för tillfället. Min faster har början till giftstruma. Stort bråk med pappa. Möte med verksamhetschefen. Den berömda väggen är så nära att jag nästan kan ta på på den.

Kan det inte vända snart?

Ibland måste man ta det lugnt, så är det bara.

Spottar:

Har släpat 100 liter varmvatten hemifrån till stallet. Klippt en häst. Badad tre från topp till tå, handdukstorkat alla tre från topp till tå. Lagt på nytvättade rena täcken som jag alltid gör varje dag numera igen. Släppt ut tre frusna hästar till massor av mat. *ont i mattehjärtat*
Vet inte längre om det är aktiva skållor eller "bara en massa skorpor som trillar bort numera. Två aktiva på ena hästen vet jag med säkerhet. 3 dagar antibiotika kvar.
Stopp i avloppet i stallet igen. HV ska fixa i kväll.

Tryckt i mig maxdosen panocod. Har så ont att jag mår illa. Sovit lite på soffan i sällskap av katter och hundar <3
Borde laga mat, men jag orkar inte trots hungern. Känner mig som en sliten urvriden disktrasa. En hög handdukar och hästtäcken väntar på mig som måste tvättas till i morgon.
Hundarna måste badas (luktar apa!) och jag måste diska och skura av golven här hemma.
Inget svar ang kursen än, några fick besked redan för 2 veckor sen.(!?!)...vill verkligen veta nu.

Snart dax förkvällspasset i stallet. sen hem och vila mer.

Senast ändrad:
blir utfattig på att ha mobilt bredband kontant så nu har jag chansat på ett okänt bolag och hoppas de håller hastigheten någorlunda
de accepterade mig som kund så jag håller tummarna :/

Blåser storm här :eek:
Hovis ställde in tiden i dag, precis vad jag behövde! :) Så i dag ska jag bara pyssla om mig själv,bokat naprapattid till efter lunch men annars ska jag försöka ta det lugnt hela dagen.
Fina Vissa hämtade in hästarna åt mig i morse :love: Sen gjorde nya vovven premiär i att kolla in ägorna (hagen) lös och nu när han hör igen så funkar det riktigt bra så vi busade en hel del :love: Han är mycket gladare nu när han hör och öronen läker och så tacksam att ha att göra med. Underbara hund! :love:

Senast ändrad:
Hur länge ska Petter vara utan mat och vad är vitsen?

Antar det är musikhjälpen du syftar på? Kodjo, Petter och Linnea är inlåsta i buren till på söndag. Dom samlar in pengar för att hjälpa HIV-smittade (och forskningen kring HIV?)
Fastandet är väl för att det inte bara ska vara ett "roligt jippo" utan en hel del ansträngning från programledarna.

Vet ni hur tråååååååååååååkigt det är att göra ett arbete som går ut på ctrl+c och ctrl+v....... bara 1100 blad kvar nu... suuuck!
Mitt mantra nu är "du har iallafall ett jobb, var glad att du har ett jobb"

Antar det är musikhjälpen du syftar på? Kodjo, Petter och Linnea är inlåsta i buren till på söndag. Dom samlar in pengar för att hjälpa HIV-smittade (och forskningen kring HIV?)
Fastandet är väl för att det inte bara ska vara ett "roligt jippo" utan en hel del ansträngning från programledarna.

Men är dom utan mat hela veckan?
Sover dom på natten? Ingen människa kan väl vara vaken en vecka?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 806
Senast: hastflicka
·
Svar
16
· Visningar
248
Senast: Soffan74
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
374
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 398
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar