Tråd för värdelöst vetande - del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast de blir väl införsäkrade igen efter tre månader?

Skulle det fungera korrekt mellan utförsäkringen och införsäkringen så är det ju en annan femma men för många är tre månader en lång tid att försöka kämpa för sina åkommor innan man blir införsäkrad. Man kan förlora en hel del under de där tre månaderna, speciellt sin ekonomiska trygghet. Finns ju fall där man tvingat en utförsäkrad gå till af trots hon knappt kunde kliva upp från sängen, fick inte soc för hon ägde lägenheten hon bodde i.. sjukförsäkringen är ju inte så jäkla hög att man kanske kan få ett hejdundrandes sparkapital så man kan överleva (= betala sina räkningar samt käk) dessa tre månader.

Fick tag på VC idag iaf :p Jag har varit off så himla länge och det går inte riktigt att förklara med sjukdom+medicinering. Däremot är det väldigt många saker som stämmer in på hypotyreos :( Min mamma har det så jag vet hur det fungerar. Jag är dessutom i "lämplig" ålder för att få det plus att min kropp har ju varit rätt dängd länge. Mitt TSH för ett år sedan var normalt enligt läkaren (2,1) men jag mår ju inte bra så jag hoppas läkaren tar mig på allvar och kollar upp allting. Det var ju givetvis snålt med tider men jag fick en telefontid på måndag iaf.

Fick tag på VC idag iaf :p Jag har varit off så himla länge och det går inte riktigt att förklara med sjukdom+medicinering. Däremot är det väldigt många saker som stämmer in på hypotyreos :( Min mamma har det så jag vet hur det fungerar. Jag är dessutom i "lämplig" ålder för att få det plus att min kropp har ju varit rätt dängd länge. Mitt TSH för ett år sedan var normalt enligt läkaren (2,1) men jag mår ju inte bra så jag hoppas läkaren tar mig på allvar och kollar upp allting. Det var ju givetvis snålt med tider men jag fick en telefontid på måndag iaf.
Jättebra att du fick tag i vc. Hypo kan man ju få i alla åldrar och det går även i vissa fall att bli frisk från så se det inte som något som måste vara resten av livet ;) hoppas ändå att det är nåt enklare som en brist eller nåt. *kram*

Fick brev från försäkringskassan om att jag måste ansöka om sjukersättning...lycka till med det säger jag :banghead:
Hur stor är chansen att någon som i det närmaste ser helt frisk ut skulle vara berättigad sjukersättning? :(

Fick brev från försäkringskassan om att jag måste ansöka om sjukersättning...lycka till med det säger jag :banghead:
Hur stor är chansen att någon som i det närmaste ser helt frisk ut skulle vara berättigad sjukersättning? :(
Bifoga alla intyg du kan få tag i om alla krämpor/ diagnoser/ problematik och sjukdomar som du har vare sig dom ber om det eller ej för att stärka din ansökan. Kan inte tänka mig att dom inte beviljar då? Ibland får man ligga steget före och dom gör ju fortfarande sin bedömning på vad som står på papper.

Blev inte du nyss beviljad aktivitetsersättning? De måste ju ha skickat fel i så fall.

Dessa stackars Vreta elever :angel:

Inte nog med att jag bjuder på en syn i mellanåt där jag iförd raggsockor, foppatofflor, morgonrock och vinterjacka med håret ståendes åt 14 olika håll skrikandes jagar den där vita numera bara ibland döva hunden på morgonkvisten :laugh: så kom låten "nu är det jul igen" när jag parkerat bilen och julkänslan infinner sig för en kort stund och jag i vanlig ordning släpper loss och skrålar så vackert (not) tills jag inser att det står 3 tonårsgrabbar i andra änden av trädgården och har hört varenda ord som skrålats...:angel::rofl:

Stackarna dom kommer bli märkta för livet av att ha mig som granne:rofl::D

Dessa stackars Vreta elever :angel:

Inte nog med att jag bjuder på en syn i mellanåt där jag iförd raggsockor, foppatofflor, morgonrock och vinterjacka med håret ståendes åt 14 olika håll skrikandes jagar den där vita numera bara ibland döva hunden på morgonkvisten :laugh: så kom låten "nu är det jul igen" när jag parkerat bilen och julkänslan infinner sig för en kort stund och jag i vanlig ordning släpper loss och skrålar så vackert (not) tills jag inser att det står 3 tonårsgrabbar i andra änden av trädgården och har hört varenda ord som skrålats...:angel::rofl:

Stackarna dom kommer bli märkta för livet av att ha mig som granne:rofl::D

Det är bra, härda ungdomarna! :devil: :rofl:

Klockan ringer 5:40 och jag är inte det minsta trött... Men när man ska jobba två timmar går det väl bra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 806
Senast: hastflicka
·
Svar
16
· Visningar
248
Senast: Soffan74
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
374
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 398
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar