Tråd för värdelöst vetande del 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
De råkade smita ut när de hämtade sin ponny, allt kan hända och det jag störde mig mest på var att man inte hjälpte till att leta utan stod och tvättade sin ponny istället...Lagom kul att få ett samtal att mina var på rymmen när man var fyra mil och en järnväg som finns i trakten...
Aha ja det kan ju hända den bästa att smits ut men då brukar man i min värld fånga in dom igen....skönt att det gick bra :)

Bollen är i rullning och jag har kallat till möte i kväll, två flög i taket och vill absolut veta vad det handlar om och en svarade att hen kanske dyker upp om tid finns:meh:

Nu har jag hört av mig till VC gällande kontakt med psykolog/kurator. Behöver nog hjälp innan jag verkligen tar livet av mig en gång för alla och jag är på bristningsgränsen.. just nu gör jag inget p.g.a. mamma skulle sättas i skiten då det är hon som står på hyra, dator o så mitt bredband..

Min Simple Plan tröja har gått sönder i dragkedjan, hatar mammas hyreshus tvättmaskin. Min tröja var hel o fin innan jag tvättade den där :'( Så nu har jag mer eller mindre panik över att gå ut då jag inte har någon annan tröja med luva.. (jag gömmer mig alltid under en luva när jag går).

Var rädd om dig vännen ❤️❤️❤️
Jag finns här!!

@EmmaW : Varför gick det åt helvete?:(

Vi skulle ses vid 19. 19.15 kom dom efter dom stått och tittat på sina hästar i hagen i en kvart.
Två hälsade, bästa vännen knappt och påpekade snabbt att hon faktiskt åkt från jobbet så det måste gå snabbt, trots att hon tittat häst i en kvart!
Så jag sa att jag vill vara rak och ärlig och att jag inte tror att det kommer fungera i sommar, och att jag vill att dom löser sina arragemang på annat sätt under sommaren....mer hann jag inte innan min sk bästa vän exploderar och börjar skrika och gå, jag säger att jag inte pratat klart och då vräker hon ur sig att jag är hemsk, elak och hon är så jävla besviken på mig men att visst hon ska lösa det under sommaren och prata med hv. Jag säger att hon gärna får gå till hv om hon vill men att hv och jag är helt överens om detta och att hon kommer hänvisa tillbaka till mig då det är mitt stall. Det påpekas då att mina regler inte behöver följas då dom är inhyrningar också varav jag påpekar att nu räcker det, det är mitt stall och hon har kört över mig från första dagen utan att visa någon som helst hänsyn till mig eller hv, jag betalar för det och att dom är där gratis för att jag är snäll och öppnar upp mitt stall för dom.

Så nu har dom tömt stallet på sina grejer, även en del av mina följde visst med, jag har skickat ett sms till fd vännen och sagt att jag vill ha tillbaka det senast i morgon kväll. Jag tror dock inte jag kommer få det. Hon står som ägare på min bil med, det känns ju sisådär.....
En av dom andra skickade ett mess om trevlig sommar och att hon aldrig kommer kontakta mig mer. Hon kommer även flytta ponnyn från betet, troligtvis för att hon inte längre får utnyttja min paddock och stall och dessutom gratis....:(

@EmmaW : Men åååååh!:arghh::banghead::( Fan vad jobbigt! Förstår mig verkligen inte på folk ibland alltså! Jag hoppas att det löser sig och att du får tillbaka dina grejer och att hon inte gör något angående bilen!

Ingen kontakt med fk idag heller för han hade gått hem tidigt.

Orkar inte :(

Nu vet jag inte vad du behöver få svar på, men det måste finnas nån annan att prata med på fk? Idag går det ju inte, men nästa gång du behöver få svar så kan andra på fk upplysa dig om det du behöver veta.

Satt själv i telefonen och jagade svar i 4 timmar igår, bland annat med fk. Till slut fick jag veta vad jag behövde.

@Fan of Bill
Måste ju prata med min handläggare som är den som kan tala om när läkarintyget är godkänt eller om det blir det.
Det kan ju ingen annan svara på
Smidigast är naturligtvis att prata med sin handläggare som är insatt i det hela. Men dina uppgifter finns i datorn så om någon annan på fk knappar in dig där så står uppgifterna på skärmen.

@Fan of Bill problemet är att läkarintygen har varit för dåliga så handläggaren skulle prata med specialläkaren om detta.
Min läkare verkar inte riktigt ha svenskan som behövs.
Så jag har direktnr till min handläggare som jag pratade med senast i måndags, då skulle han få tag i deras läkare och diskutera, i går gick han tidigt och i onsdags var han på möte hela dagen.
:(
Men på måndag ringer jag igen och svarar han inte så pratar jag med nån annan.
Han har dock inte fattat beslut verkar det som.

@Fan of Bill problemet är att läkarintygen har varit för dåliga så handläggaren skulle prata med specialläkaren om detta.
Min läkare verkar inte riktigt ha svenskan som behövs.
Så jag har direktnr till min handläggare som jag pratade med senast i måndags, då skulle han få tag i deras läkare och diskutera, i går gick han tidigt och i onsdags var han på möte hela dagen.
:(
Men på måndag ringer jag igen och svarar han inte så pratar jag med nån annan.
Han har dock inte fattat beslut verkar det som.

Aha, okej då förstår jag situationen. Vad tråkigt :(
Hoppas verkligen det löser sig snabbt, finns inget värre än krånglig ekonomi!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 336
Senast: Tarnin
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
765
Senast: Tilly_85
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Lavinia
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka