Tråd för värdelöst vetande del 30

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Det snöar igen. Väldigt skönt att vara ledig och slappa på soffan idag:grin:
Jobbar ju fredag-söndag sen.

Vv: sen jag lagt om kosten kan jag inte längre blunda för fördelarna. Jag åt enligt tallriksmodellen förr och mådde skit. I dag mår jag bra både psykiskt och fysiskt på ett sätt jag aldrig gjort förr. Och kroppen har inte dippat på länge. Jag hoppas och tror faktiskt jag lyckats vända min hälsa. Hoppas det fortsätter så här :bow: :up:

Spännande läsning! Hur har du ändrat?
Berätta gärna så utförligt du bara kan :p

Jamen vad det här vädret bra för?! :mad: Jag hann ju inte skotta av det som kom tidigare så nu är jag på väg ut för att skotta bort TVÅ snöväder! :yuck:

*kl*

Igår red jag ett tufft dressyrpass och hästen presterade sitt livs bästa trav. Sålunda inleddes veckan med träningsvärk i hela kroppen utom vrister och fötter... Igår hoppade vi, så nu har även vristerna rättat in sig i värken. :grin:

Det är dock värt all träningsvärk, för att på en och samma vecka få uppleva vårt bästa dresyrpass och vår bästa hopplektion - det är helt fantastiskt! :)

Spännande läsning! Hur har du ändrat?
Berätta gärna så utförligt du bara kan :p

Efter det ena efter symptomet efter det andra så tog jag en titt på mitt liv. Stressad, dålig och känslig mage, smärta i kroppen, förlamande trött, bråkade sköldkörtel, hjärndimma......så jag läste på vad kroppen gjorde av med när den stressar, när magen bråkar, upptag i tarmen,inflammationer,sockerberoende, candida,om försurad kropp och följderna av det, om "ren mat " utan tillsatser och insåg att "lite skit rensar magen" men alla halvfabrikat, allt socker,salt, alla tillsatser och farliga (finns ofarliga) e- nummer så blir det galet mycket skit i magen :nailbiting::( inte konstigt kroppen ballar ur och då blir även sinnet ostabilt ibland pga av tex för låga serartoninivåer, magnesium, zink,b-vitaminer, tryptofan m.m. eftersom kroppen inte kan ta upp det om magen bråkar.
Så jag har i princip tagit bort socker och spannmål (äter dock bröd ibland),basar kroppen naturligt och rensar likaså, äter mycket sallad, kryddor, örter, frukt och massa grönsaker och kött, fisk, fågel, en del mejeriprodukter så som mjölk, rent smör, grädde m.m och så tillskott som kroppen behöver extra av vid alla ovanstående symptom som blir naturlig brist av vid obalans. Jag läser alltid innehåll på det jag köper nu, på min affär innehåller tex bara en av fem bacon rent kött :eek: alla andra har massa tillsatser i sig :crazy:Föredrar ekologiskt när ekonomin säger ja men annars focuserar jag på att äta ren och stärkande mat för kroppen och jag tror det funkar. Jag mår bättre, alla ovanstående symptom är som borta och i går fick jag höra att jag såg så pigg och hälsosam ut nu för tiden :banana:
Visst kan jag ha en mindre bra dag men mer normalt. förr dippade jag flera dagar i veckan på psykiskt och fysiskt och fungerade knappt men inte nu längre :up:

Blev visst lite långt :o:D

Senast ändrad:

haha du får gärna en del :D
Vaktmästaren var här och skottade, men tog inte min uppfart bara för att jag hade skottat en liten väg in.

Arg på mig själv för min korkade hjärna som inte läser och kopplar direkt. Efter nästan ett dygn ramlade polletten ner.

Skicka hit lite snöööö:arghh:

Uppe i Eifel var det i alla fall snö när vi var där ...och förbaskat halt,
Men har inte talgoxen börjat vårkvittra nere hos dig, nej jäklar du är ju norr om frankfurt. Då är väl Harz det närmaste

Senast ändrad:

Skicka hit lite snöööö:arghh:

Det är fortfarande snö kvar att skotta på min gård, bara att komma hit till Svärdsjö (fråga efter Kekens gård) ;) :p håller förmodligen på att bli sjuk för jag var helt död innan jag var färdig för förra gången orkade jag hela gården utan problem :(

Den 10e februari får han somna in :(:cry:
Beklagar vännen! :cry:

*kl*

Igår red jag ett tufft dressyrpass och hästen presterade sitt livs bästa trav. Sålunda inleddes veckan med träningsvärk i hela kroppen utom vrister och fötter... Igår hoppade vi, så nu har även vristerna rättat in sig i värken. :grin:

Det är dock värt all träningsvärk, för att på en och samma vecka få uppleva vårt bästa dresyrpass och vår bästa hopplektion - det är helt fantastiskt! :)
Härligt ju!
Jag, som sällan får träningsvärk, funderar på hur jag ska ta mig upp ur sängen. ..det var knappt att det gick igår, och det är alltid värre två dagar efter! :crazy:

Kl

Undrar om jag verkligen vrider/slänger mig hela natten eller om jag bara drömmer det :confused:

Ännu mer snö i dag :bow: Härligt! :D

Långt var precis vad jag ville ha :) Tackitack :)

VV

Börjar bli trött på korkade människor som inte tänker längre än näsan räcker. Sen gnälls det på att livet är meningslöst och jobbigt.

Yeah sure, och vem har försatt sig i dåliga situationer utan att blinka då :wtf:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 411
Senast: Tarnin
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 999
Senast: netia
·
Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
301
Senast: emma-vsm
·
Träning Hej från Sörmland! 🌸 Vi har fått en ny stallplats där utebanan har gummiflis (vet allt gällande miljöpåverkan så behöver ingen läxa i...
Svar
5
· Visningar
934
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka