Tråd för värdelöst vetande del 30

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Ska kolla på ny lägenhet på fredag :D Anmälde intresse så sent som natten till idag så det var snabba bud.

Vad spännande :)

Vi har tagit det lugnt nu på morgonen och ska strax ut för sista em i skidbacken.
Imorrn bitti blir det till att städa och packa ut grejorna.
Har varit lugnt och skönt med mycket avkoppling, men mina axlar är helt slut.
Nåja, värt det för lite lugn och ro långt ifrån alla bekymmer även om de kommer och påminner en ibland.

Idag blev hunden stulen på lite päls och blod.
7751_647824805279619_2041287016_n.jpg

vv: Tack din dumma jävel i en skåpbil som tyckte det var en bra idé att ligga i häcken på mig när jag körde hem inatt på rv50 :rage: Jag kunde inte svänga in på en parkeringsficka heller för att släppa förbi honom (kom inga innan jag svängde av från rv och han fortsatte rakt fram). Det var halt, mörkt och jag hade redan krockat med ett rådjur så jag tog det LUGNT! Idioten låg så nära att hade jag varit tvungen att bromsa rejält hade jag haft honom i bakluckan :rage: :rage:

Kan tillägga att jag givetvis rapporterade rådjuret och märkte upp platsen där det hände (det dog på en gång, jag kollade naturligtvis).

När jag stod på vägen med varningsblinkers på tog det kanske 20min innan någon stannade och frågade om jag behövde hjälp... nej, det var INTE första bilen som kom! Vad är det för fel på folk, skulle aldrig strunta i att stanna om jag inte ser att personen fått hjälp redan! :rage:

Tack till Johan i Audin iaf som stannade och skjutsade mig till en mack så jag kunde köpa grejor och lappa bilen så jag tog mig hem :bow:

Förstår inte sånt där:eek: klart man ska stanna ifall nån behöver hjälp eller är skadad :cautious:
Skönt att det gick bra för dig :) synd på rådjuret dock :(

Folk alltså.
Jag hoppas att du inte skadade dig i krocken!:eek: Är bilen skrot?

Nä, jag klarade mig bra. Det som for var extraljus och ena strålkastaren (plus lite plåtskada men det får nog vara, precis som hålet i plastkofångaren som sitter utanpå balken). Allt jag köper som jag får kvitton på kan jag få ersatt via Älgskadefonden, upp till 7500kr. Bästa 120kr jag investerat någonsin!

Ja, det var tråkigt med rådjuret (tror det var en get, rätt stor) men hon dog direkt, det var inte ens spår att hon försökt röra sig. Polisen och eftersöksjägaren jag pratade med var också jättegulliga (och lite förvånade över att jag var fast besluten att fortsätta köra hemåt :D).

Ah okej, men då kan ju köra bilen i alla fall!:)
Syrran smällde med ett rådjur (som och dog direkt som tur var!), men där var bilen skrot och försäkringsbolaget ville inte betala för den.

Haha underbar katt:D

Gjort tryffel smet. Var ett enkelt recept med bara choklad sylt och smör. Se hur det går att rulla det sen:o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 411
Senast: Tarnin
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 999
Senast: netia
·
Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
301
Senast: emma-vsm
·
Träning Hej från Sörmland! 🌸 Vi har fått en ny stallplats där utebanan har gummiflis (vet allt gällande miljöpåverkan så behöver ingen läxa i...
Svar
5
· Visningar
934
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka