Tråd för värdelöst vetande del 30

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Jag la precis glatt pengar på ett veterinärbesök för ena kissen (trodde inte det var ngt allvarligt och kisse var helt frisk, skönt!) samt införskaffade två Feliway vägguttag, en transportbur och lugnande inför bilresan till veterinären. Nu funderar jag på att boka av min tandläkartid, det är ju så dyrt... :o :D

Jobba ikväll:cautious:

Sitter och tittar på småfåglarna i trädgården. Så söta:) har stenknäck med, de är så fina:love:

kl

Busväder ute med blåst och snöfall :) Massagen bokad till 14.00 :)Ekonomin säger nej, kroppen skriker jaaaaaaa :bow: å andra sidan ska ju lönen trilla in i dag så det löser sig juh :)

kl

VV: Blev precis jävligt upprörd när jag läste detta på en tjejs blogg som jag följt:

Det har ju kommit mer snö inatt. Och det är ju roligt att kasta snöboll. Men fan inte på mig! Jag kom cyklande förbi 3 ungar och såg att den ena gömde en snöboll i handen. Kunde ju ana vad som var på gång så när jag var precis jämte tvärbromsade jag, stannade och spände ögonen på honom. Och jodå, han stod där med armen höjd och såg ut som om han skitit på sig av skräck för han insåg ju precis som jag att jag hade nu övertaget. Jag satt på en cykel och kunde hur lätt som helst hinna ikapp honom om han slängde den för han kunde ju bara springa.

Och när jag blir riktigt arg, kickar naturkrafterna igång och jag blir lite av en svårtbromsad bulldozer, så jag skällde ut (neger)ungjävelnefter konstens alla regler.....på svenska! Hahaha. Så när jag var klar så han ut som en fågelholk som skitit på sig. Iof är jag inte så säker på att han hade förstått mer om jag skällt ut honom på tyska. Japp, jag är deltidsrasist. Men inte utan orsak. Både i mitt nuvarande jobb och på mitt förra inom polisen så har jag tillräckligt ofta kommit i kontakt med vissa folkslag som man egentligen helt enkelt inte kan ha i civiliserade samhällen. Gång på gång bekräftas mina fördomar. Fast å andra sidan är dom ju då inga fördomar längre utan mer ett konstaterande. Eller nått sånt.

:rage::banghead:

Är helt skakis efter första dagen i skidbacken, men tacksam för resan.
Fick tankarna på något annat :)

Är inte det typ hets mot folkgrupp?? Vilket dunderpucko! :mad:

VV: en timme BodyJam avklarat...det blir nog fler...

Man kan ju undra varför hon inte är kvar hos polisen längre :eek:
Jag har oerhört svårt för sånt här :( att dra alla människor pga av någon orsak över en kant , det är som att säga att alla män är bättre än kvinnor :meh::banghead:

Vv: sen jag lagt om kosten kan jag inte längre blunda för fördelarna. Jag åt enligt tallriksmodellen förr och mådde skit. I dag mår jag bra både psykiskt och fysiskt på ett sätt jag aldrig gjort förr. Och kroppen har inte dippat på länge. Jag hoppas och tror faktiskt jag lyckats vända min hälsa. Hoppas det fortsätter så här :bow: :up:

Haha typ :)
Men nu ska vi snart ut i backarna igen.
Välbehövlig paus även om jg får ta samtal under tiden med :)

Varit hos optikern och lins koll. Hade eg.tid senare men passade bättre på fm.
Känner mig onyttig, ätit chips, ostbågar och mintchoko:o

Förbaskad på en av mina grannar sol brukar vara djurvakt.
Istället för att säga att hon inte kunde så hittade hon på en lång historia om saker.
Så nu blir det snart ännu enklare att flytta :/

När jag var hos sjukgymnasten på fm såg jag ett anslag om möjlighet att träna gratis med en PT (under utbildning) så jag fick en tid redan imorgon - så om det blir afro som planerat ikväll ser veckans träning ut typ så här:
Zumba i söndags
BodyJam igår
Sjukgymnast + afro ikväll
PT + zumba imorgon
Bodybalance på lördag
MPS och (kanske) zumba på söndag. Håll igång! :)

kl
Jag har promenerat både idag och igår, inte så långt (900 m och 500 m) men alltid en början. Känner mig nöjd med mig själv. :)

Förbaskad på en av mina grannar sol brukar vara djurvakt.
Istället för att säga att hon inte kunde så hittade hon på en lång historia om saker.
Så nu blir det snart ännu enklare att flytta :/

men vad tråkigt, bättre hon säger att hon inte kan ju

Ja för jag ser ju att hon är hemma via Facebook.
Men jag orkar inte bry mig mer.
Har fått nog av humörstinna människor som man ska krypa runt för då man inte vet vad de är på för humör.

Ska ju göra mig av med marsvinen och en av kaninerna då de inte riktigt trivs ihop.
Så har jag bara en sen och då är det enklare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 411
Senast: Tarnin
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 012
Senast: netia
·
Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
301
Senast: emma-vsm
·
Träning Hej från Sörmland! 🌸 Vi har fått en ny stallplats där utebanan har gummiflis (vet allt gällande miljöpåverkan så behöver ingen läxa i...
Svar
5
· Visningar
934
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte