Tråd för värdelöst vetande del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 29

kl

VV: Äntligen normalt internet!! kan kolla youtube-klipp och Landet runt igen!!!:banana::bump::love::cry::banana::D

Målat väggarna i gamla matrummet som nu används som fågel och akvarie rum. Glasfiberväv tapeten var orange innan, nu är den gräddvit.
Tror det blir bra. Kanske inte lika mysigt som innan.
Helt mör i kroppen nu:crazy:

Kaffe är gott, snart mot staden för att lämna cykeln.
Tröttsamt tt köpa en ny cykel åt dottern och den är redan sönder :(

*KL*

Jag försöker sluta röka...det är jobbigt! :p
Både pga pengabrist och pga fysiska diagnoser som kan bli sämre av rökning (det har hänt mycket sen jag var aktiv i vv-trådarna!). Fan att jag inte är frisk! ;)

I övrigt är livet för jäkla bra helt enkelt!!

Skönt att höra :)
Själv hittade jag äntligen en läkare som summerade mina sista 8 år som att en människa kan deppa ihop av EN av sakerna du varit med om och du har hanterat mer kriser under 8 år än vad många gör på ett helt liv så jag har har fått hjälp på riktigt nu :)

Ja och jag behövde inte föreslå det själv utan jag drog kortversionen, han lyssnade och sen sa han att jag behövde få ordentlig hjälp.

Skönt med bra läkare! Själv har jag precis pratat med hundens veterinär för att han kissar så otroligt mycket så nu väntar två dygns vätskemätning och uppföljning på fredag.

Det är ap-jobbigt att sluta röka men fasiken så skönt när man klarat det! *pepp pepp pepp*.

Skönt att höra :)
Själv hittade jag äntligen en läkare som summerade mina sista 8 år som att en människa kan deppa ihop av EN av sakerna du varit med om och du har hanterat mer kriser under 8 år än vad många gör på ett helt liv så jag har har fått hjälp på riktigt nu :)

En bra läkare är a och o! Skönt att du får hjälp :).
Jag har turen att ha den bästa husläkaren jag någonsin mött samt en reumatolog + sköterska som gör livet lite lättare och leva (är där var sjätte vecka nu för behandling *puh*). Hoppas neurologen jag ska träffa på Måndag är lika bra, för jag lär bli stamkund där också nu :meh:. Det enda som inte funkar är väl psyk... Men min husläkare är beredd att ta över min medicinering där så det löser sig det också!

Det är ap-jobbigt att sluta röka men fasiken så skönt när man klarat det! *pepp pepp pepp*.
Eller hur!!!! Jag har lyckats sluta en gång tidigare, men ramlade dit igen när min ena häst dog.... Just nu drar jag bara ner men det är jobbigt nog. MAX 5 cigg om dagen är det som gäller. Stallägaren sponsrade mig med en massa frukt idag så nu ska det tuggas utav bara helsike så jag får något annat och tänka på!

Håller tummen!

När jag fick beskedet att jag inte längre kan käka gluten, så var min första tanke: "Köpa cigg!" Trötstbegäret slog till direkt och det är ett år och tre månader sen jag slutade röka.

Men sen fick jag nån slags rädsla för cancer. På riktigt, jag blev ordentligt rädd, så det blev inga cigg.

Med risk för att skämma ut mig själv, men vad für man INTE äta när man är är glutenintolerant?

Mjölprodukter innehåller mer eller mindre gluten men det finns glutenfria alternativ.

Glutenintolerans (celiaki) är en kronisk tarmsjukdom som innebär att tunntarmens slemhinna skadas av gluten. Proteinet gluten finns i sädeslagen vete, råg och korn.

I mitt fall så betyder det att jag inte får äta nåt som jag vill äta. Fullkomligt älskar varma mackor, matpajer och biskvier.

Omgivningen är så käck och tycker inte att detta ska vara några problem, för jag kan äta annat, same same but different. Visst, men det smakar inte som jag vill ha det. Så det kan kvitta. Känner mig på nåt sätt lurad, för jag visste inte att förra gången jag åt det underbart goda var den sista gången.

Men det går la över ;)

kl

klappar mig själv på axeln och skämmer bort mig med hela två saffranssemlor :d Bara för att jag faktiskt är värd det ;)

Undrar om smsfunktionen inte ändå är ett av djävulens påfund :cautious:, folk läser ut det dom vill och missförstånd delux uppstår :banghead:

Jag funderade på att köpa 2 för 20kr idag, men så såg jag att de hade lagt russin i degen så jag avstod. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
631
Senast: Hajfisk
·
Tjatter Nu stör det mig att man kan längta efter Cadburys när man har Marabou tillgängligt. :D:p
4 5 6
Svar
116
· Visningar
6 748
Tjatter T Har funnits några sådana här trådar tidigare men hittade ingen som var riktigt aktuell. Tänkte vi kunde ha en tråd där vi delar med...
Svar
8
· Visningar
1 163
Svar
16
· Visningar
248
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok