Tråd för värdelöst vetande del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 29

Ja det har jag men hjälper det att byta förlängningssladd verkligen? Pappa säger att sladden KAN vara skadad men det kan ju lika gärna den andres vara.
Om man inte kan ha kupevärmare och motorvärmare samtidigt är det ju ingen vits att ha en " stolpe".

Underbart att leva i ett samhälle där hemtjänsten gör fel men nekar (under alla månader mormor haft stödstrumpor så har foten/benet då ALDRIG blivit blå p.g.a. stödstrumpan), de anser hon kan välja en lättare variant (läkaren som ordinerade den stödstrumpan f.ö.). Nu vill de heller inte duscha henne (tyvärr så dras man ibland bort då mormor inte kan ta hand om sig helst själv) och behöver DÄRFÖR hjälp med dusch (förut 1 gång/vecka men numera 3 ggr/vecka). Mormor får inte bo på något vårdställe då de tycker hon är för frisk men hon kan inte alls ta hand om sig själv. Ett under att hon klarar av att ens koka havregrynsgröt...

Vad är det som är fel då? Tycker inte svensk grisproduktion är OK alls..

Bland det senaste som jag hört/läst är att
-veterinärer besöker aldrig en grisbesättning.
-alla grisar föds upp i stora stall med flera tusen grisar, s.k "industriuppfödning".
-grisar äter bara spannmål
-svansar kuperas
-bonden behandlar inte sjuka djur utan de får plågas ihjäl
-grisarna knyts ihop för att spara på utrymme
-alla suggor är fixerade
och så vidare.

KL

Jag stör mig på att min morfar har varit på avlastning på ålderdomshem för att mormor ska hinna vila ut lite (Hon är 80 år om några dagar och morfar är 6 år äldre) i alla fall så har inte morfar fått duscha en enda gång under denna tid! Det känns helt galet....

En grå kall regning dag som detta längtar jag ännu mer tills vi flyttar till nya stallet med RIDHUS!!

Ont i huvudet :) men det går nog över snart.
Imorrn blir det att åka och lämna dotterns cykel på lagning.

Falls+to+the+floor+-+Screen+breaks,+Falls+on+the+floor+-+Floor+Breaks.jpg

kl
Min SonyEricsson har åkt i golvet flera ggr så batteriluckan lossnade och batteriet for ut men den bara fortsätter att fungera utan en skråma. :p

Senast ändrad:

Nix, gäller inte :(
Min iPhone 3 lever än utan skador trots krasch i 70km/h och dopp i toalett :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
631
Senast: Hajfisk
·
Tjatter Nu stör det mig att man kan längta efter Cadburys när man har Marabou tillgängligt. :D:p
4 5 6
Svar
116
· Visningar
6 748
Tjatter T Har funnits några sådana här trådar tidigare men hittade ingen som var riktigt aktuell. Tänkte vi kunde ha en tråd där vi delar med...
Svar
8
· Visningar
1 163
Svar
16
· Visningar
248
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok