Tråd för värdelöst vetande del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 29

VV:

Min läkare ringde idag, jag måste hämta en ny medicin och ekonomin är inte helt nöjd med det just nu :banghead: så därför undrar jag om det kan vara olika priser på olika apotek?
(Har att välja på apoteket hjärtat och medstop) Samma avstånd till båda, eller andra åsikter som gör att man bör undvika/föredra någon av dem?

Någon som vet?
Om medicinen ingår i högkostnadsskyddet ska det vara samma pris överallt.
Du kan väl ansöka om konto på apoteket så kan du betala senare?

*kl*

Mår sådan total skit, sitter ensam i lägenheten (mina borrpojkar har åkt för helgen) och det blev så mycket värre när jag blev ensam. Jag vet att pappa var gammal och sjuk men jag saknar honom så mycket :cry: skit, skit, skit

Ja det kan kosta olika.

Det går att beställa receptbelagt från nätet också om man har e-leg och receptet inte är på papper (om nu ngn skriver sådana recept längre). Man kan också fråga om det går att byta mot en billigare men likadan medicin, de kan behöva ringa läkaren.

*kl

Chokladte med honung smaksatt med mintchoklad är gott :d

Även till Linda8142:
Tack för svar, löste det ekonomiskt åtminstone.

Knepigt att det kan vara olika priser och sen det där med att beställa på nätet hur funkar det? Nu blev jag vetgirig (läs nyfiken :p)

vv: Har inte sovit, det är svinkallt här, jag håller på att bli förkyld och ska jobba i mitt förråd som är utan värme :(

Eländes elände :(

Du borde få en jacuzzi i lägenheten, tända ljus, slippa vara ledsen och ha det varmt, skönt och avslappnande.

Kram!

Huvudvärk och ja.. Men ska ta en alvedon och hoppas på bättring, ska försöka ta en promenad i det fina vädret.

VV

Med stor portion envishet och en ficklampa i handen kan man med ansträngningsdarrande ben ta sig/klättra längst in i ett överbelamrat förråd för att få tag på sin kupévärmare.

KL

Jag har verkligen ingen lust att utfodra talgoxarna med kattmaten som jag ställer ut till den hemlösa honan som sannolikt har en kull ungar någonstans alldeles i närheten.

Ännu har inte skatorna hittat kattmaten, men det är väl bara en tidsfråga... Varför ska just fåglar vara så förtjusta i torrfoder??
Morr

Jag tyckte att jag byltade på mig idag, men det tar ett tag för min hjärna att fatta att jag måste ha på mig MER kläder:p

Har klippt gräset på baksidan och med våld fått in utemöblerna i förrådet.
Även varit på återvinningen ju :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
639
Senast: Hajfisk
·
Tjatter Nu stör det mig att man kan längta efter Cadburys när man har Marabou tillgängligt. :D:p
4 5 6
Svar
116
· Visningar
6 748
Tjatter T Har funnits några sådana här trådar tidigare men hittade ingen som var riktigt aktuell. Tänkte vi kunde ha en tråd där vi delar med...
Svar
8
· Visningar
1 164
Svar
16
· Visningar
248
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok