Tråd för värdelöst vetande del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 29

Kl. Jag har bestämt mig för att inte gå på begravningen efter vänners stöd.
I övrigt har jag lite ångest. Har varit skonad i sommar, mått riktigt bra. Just nu tror jag att det handlar om jobbet. Jag mår så gott när det bara flyter på kravlöst. Vet att jag kommer in i det men nu känns det tungt. Och egentligen vill jag byta jobb men har ingen aning om vad jag skulle vilja göra.

kl

Jag har planterat om zamiakallan som jag köpte i veckan och så blev jag väldigt sugen på kokt ägg tidigare idag. :eek:

Hittade denna på facebook:
Arbetslös? Här får du en bra jobbansökan att kopiera av. Ändra bara arbetsplatsnamnet till det du söker.

Joppansökan!!

Till OK i Jukkasjärvi:

Tå ja såk i annons att ni sökte pensinmacksföreståndare. Dänkte ja, joppet är mitt!!

Ja har pra meriter sen titikare, nu räknar ja tåm:
1) Folkskola klass 1, 2, 3, 4, 5, 6 å halva suan.
2) Joppet: Ja har inte joppat på pensinmack förut, men ja har dankat
mikke met pilen.

NU JA UNDRA?
Lönen, met mina meriter grävs en hök lön, ganse 40'000 kr./mån. Och
sänstepil kräver ja, samma som sefen. Ja dror nämliken på jämlikhet.

Ja har kått många kurser, nu ja räkna tom:
1) Säljkurs halva veckan.
2) ABF-kurs, lär dig pela gitarr för nupörjare.
3) Konkurs. De va en konsti kurs.
4) Datautpilding.

Ja ser fram att få åka på mer kurser helst till Tammerfors, där är pra drag!
Hoppas no kan pestämma snappt, stämplingen tar snart slut.

Dveka ej, nästa vecka har ja säkert nutt jopp.
Vesamatti Taikon.

Har du inte fått jobbet en månad senare kan du ju skicka en påminnelse:

Till OK i Jukkasjärvi:
Hej!
Nu ja pörja pli FÖRPANNAT. Dredje veckan å ingen anställningspevis.
Ganse tax å galla in fakket.

Sefen ska ganse passa sig, det finns lakar även för en sef! Nå ja ska
inte drassla in mäj i nåkra långdrakare. Ja sänker lönen 5.000:- och
ja tar para en mersa 190.
Pästa hälsningen sefen frukan.

Vesamatti Taikon

Lite sur över hundägaren som skulle höra av sig igår kväll för att se om han ev skulle ta hem hunden tills tis kväll så jag får bli frisk i lugn o ro, men inte fan hörde han av sig. Bäst för honom att han har en jävligt bra ursäkt.

Vilken ansvarsfull och sympatisk hundägare
, NOT! :eek:

Vv:
Jag fick höra att jag borde skratta mer i mitt liv, det tragiska är att jag plötsligt inte kommer ihåg om jag skrattat en enda gång sen midsommar:o:eek::crazy: jag borde nog följa rådet . . .

Jag vill med skratta mer. Då mår man fint efteråt:)

Målat fönster och lite element ikväll.

Fortfarande inte ett pip från hundägaren.
Men det går bussar hem så hör han inte av sig på fm imorrn så kommer hunden sitta på hans trapp så får han lösa hundvakt för Danmarksresan bäst faaaan han vill.

Fortfarande inte ett pip från hundägaren.
Men det går bussar hem så hör han inte av sig på fm imorrn så kommer hunden sitta på hans trapp så får han lösa hundvakt för Danmarksresan bäst faaaan han vill.

Men vilken jäkla kuknisse. Fyfan, här är du snäll och ställer upp men så behandlar han dig så som han gör. Pungspark borde han fan i mig ha :rage:

Dagens spott&fräs::rage::cry:

Det är alltid lika roligt när folk skapar sig egna sanningar och hör vad dom själva vill av något man sagt.
Folk som skaffar barn utan att ens kunna följa en läkares råd om hur man ska ta hand om sitt barn.
Folk som ljuger så dom tror sig själva.
Folk som har sitt roliga och sen vänder ryggen till och lämnar andra kvar ensamma i skiten för att slippa ta ansvar.

Livet är skit och jag är ensam, övergiven, gravid, sjukskriven och arbetslös! :cry:
Jag tror jag bryter ihop snart :cry:

Det var inte så här det skulle bli, jag var ju på rätt väg och så hände allt detta :cry:

ursäkta min ventilering....:o

Åh herregud, måste vara helt fruktansvärt :( Vilken situation du hamnat i :cry:

Finns det någon som kan hjälpa dig?

Nej, jag har ingen familj och knappt inga vänner. Jag står i valet och kvalet om abort helt plötsligt vilket jag aldrig trodde jag skulle göra:(, han vägrar prata med mig och anser att jag redan tagit beslutet när jag försöker prata med honom vilket jag inte har så nu står jag här helt själv och ingen aning om hur jag ska göra, vad jag vill eller nåt......vilken jävla soppa :cry:

Förstår dina tankar ang aborten. Jag hade inte tvekat i en sån situation, även om det inte alls varit det jag egentligen hade velat :cry:

Så försök att inte ha dåligt samvete över det, ibland blir det bara för mycket och man måste se till sig själv först och främst, vad man klarar av och hur man kan må som bäst. Eller, försöka iaf. Det är fan inte lätt alla gånger detta liv :(

Kram!

Kramar till dig Emmaw
Hoppas att nåt ordnar sig ialla fall.
Jag vet hur det är att vara i såna lägen.

Men!:(

kl

VV: Orkar inte att folk ska vara så himla sega på att höra av sig!!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
632
Senast: Hajfisk
·
Tjatter Nu stör det mig att man kan längta efter Cadburys när man har Marabou tillgängligt. :D:p
4 5 6
Svar
116
· Visningar
6 748
Tjatter T Har funnits några sådana här trådar tidigare men hittade ingen som var riktigt aktuell. Tänkte vi kunde ha en tråd där vi delar med...
Svar
8
· Visningar
1 163
Svar
16
· Visningar
248
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok