Tråd för värdelöst vetande del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 29

Opererade bort en tumör på vår tik, får se om det räcker. Än så länge ser det bra ut.

vv: Det åskar här :bump: helt underbart, det det var så länge sedan jag fick höra tordön!

Till alla med sjuka djur: stor kram

@EmmaW: ännu större kram

Den lovande dejten har hamnat i en vårdnadstvist modell illa. Så där sprack det :( han ville inte och orkade inte med dejtande just nu.... suck

lil-sis och astrounat- tråkigt att höra :(hoppas era vovvar bli bättre snart!

Sonic- Så trist!

Tack allihopa,era tankar värmer verkligen en dag som denna.
Jag har tillbringat dagen hemma hos några vänner till mig och målat hus, fikat och försökt hålla mig sysselsatt.
har lyckats prata med karln oxå, han lämnar fortfarande alla beslut till mig om vårt förhållande, ev abort osv. Han vägrar följa med till kuratorn jag fått tag i via barnmorskan som jag ska träffa i morgon. :( Men jag är glad att jag fick en tid så snabbt, jag behöver lite hjälp att reda i detta tror jag....

Men nu tar jag kväll och ska försöka varva ner lite efter en omtumlande dag och hoppas på lite mer sömn i natt än föregående natt.

Senast ändrad:

Då hade jag också låtit bli, Ronja är sex så hon har ju många år kvar! Vi har en schäfer som är 13, han slipper ev operationer etc men är än så länge frisk!

Jag avlider, katastrofalt. Tårarna rinner, alltså.. SUCK! Hahaha

Jag:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17252677.ab
Kan de sluta med dessa jäkla snyfthistorier nu? Nu åker jag INTE till djurparker men tydligen hade föräldrarna kollat upp priserna. Och det står klart och tydligt: "Barn under 1 meter kommer in gratis". Skyll INTE på att Ölands djurpark gjorde ert barn besviket - skyll på er förbenade tabbe som antingen löd: "äh, hon är ju bara 2 cm för lång" eller att ni inte mätte henne innan. Barn som är över 1 meter lång får ju göra mer saker än vad barn under 1 meter kan göra därav kostar det inträde för alla som är över 1 meter. Det ska fan i mig vara rättvist för alla. Ska rika xx behöva betala för sitt barn över 1 meter medan fattiga zz inte ska behöva? BWAH!

*blir trött på dessa snyfthistorier*

B Varför är det efter längden och inte åldern? Det borde va typ 0-6 år ellrr nåt
Jag För att många föräldrar brukar ljuga om sina barns åldrar för att komma in gratis, samt att i detta fall kanske de har tänkt att de som är under 1 meter kan ju inte göra så mycket vilket barn över 1 meter kan.
B Men vuxenbiljett kom igen det låter ju sjukt varför har de inte typ barnbiljett ?
Jag Om de nu endast ville gå till djurparken skulle det kosta 150kr. Men de ville tydligen till djurpark, nöjesfält/vattenland och det skulle kosta 350. Men jag förstår, skötsel av allt, mat till djuren, alla omkostnader. En människa över 1 meter nyttjar ju mer än de under vilket innebär att de blir en bidragande faktor till en kostnad.
B Mig inte gilla tycka d borde va barnbilljett kosta hälften o vuxen kosta hel
Jag Då får du väl köpa din egna park och ha dina regler so du tycker det ska vara. Föräldrarna i detta fall gjorde tokigt fel och kollade inte upp. Det är regler som djurparken själva har valt och i och med alla besök är det inte många som ser negativt på det. 350kr är egentligen inget med tanke på vad allt egentligen kostar.
B A men lägg ner fy fan vad barnslig du är Anniz
Jag Hahaha, eh.. nej, alla får väl bestämma priser själv.
N Håller med dig Anniz!
A Har man inte råd så har man inte, de borde ha tänkt på det innan de åkte. Jag vet hur det är att resa på sån tight budget. alltså kollar jag noggrant upp allt INNAN jag åker.
B Jag tycker ni ska skaffa er ett liv än att hoppa pÅ mej era surkärringar!!!
Jag Men vart FAN hoppade vi på dig? Var det inte du som hoppade på MIG genom att kalla MIG barnslig för att jag anser att alla får sätta vilka priser de vill?
N Ingen har hoppat på dig B. Snarare du som hoppade på Anniz. Av någon anledning....
B Du skrev att jag borde öppna en egen djurpark bara för att jag tyckte det borde vara barnbiljett o vuxen biljett du läser ju inte ens vad jag skriver eller?
Jag Jo, men därför svarade jag att de sätter antagliget priset för att en människa över 1 meter kostar mer för parken än vad än människa under 1 meter gör. Det är en kostnadsfråga och inte en åldersfråga.
B Jag tänker inte prata med dej nå mer
Jag nähe, hej då.
N Intressant med folk som inte kan ta att någon annan tycker olika.

___

Alltså... du milda makaroner. Ett litet utdrag..

Senast ändrad:

I övrigt har jag bara små problem. Stör mig så in i nordens på en person i min omgivning. Ibland önskar jag att man liksom kunde trycka på en ignoreknapp så man slapp se folk också!

*kl*

Undrar vilken väderprognos man ska tro på, SMHI eller norska YR?

För morgondagen visar SMHI delvis molnighet med 29 grader medan YR säger 22 grader, hällregn hela dagen (typ 10 mm per timme) med åska under både för- och eftermiddag.:cautious: Lite skillnad minst sagt...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
632
Senast: Hajfisk
·
Tjatter Nu stör det mig att man kan längta efter Cadburys när man har Marabou tillgängligt. :D:p
4 5 6
Svar
116
· Visningar
6 748
Tjatter T Har funnits några sådana här trådar tidigare men hittade ingen som var riktigt aktuell. Tänkte vi kunde ha en tråd där vi delar med...
Svar
8
· Visningar
1 163
Svar
16
· Visningar
248
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok