Tråd för Värdelöst Vetande del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för Värdelöst Vetande del 28

Jag är störd.

För några veckor sedan kom en unge och tryckte en lapp i min hand, läste lappen och det stod att det var något om bättre villkor för dövas parkering. Jag tänkte liksom inte mer på det men idag sitter man o bara tänker: Varför behöver döva bättre parkeringsvillkor?

Står att man ska fylla i namn, postnummer, ort. Och sedan kom rutan: donation.
Jag hade inga pengar så jag gav heller inga.

Uppenbarligen fejkdonationer och namnunderskrifter, men jag sitter mest o bara "varför skrev jag mitt namn tydligt?".

Så nä, kommer någon "döv" unge alt. vuxen "döv" människa och trycker en sådan lista i er hand så gå. Idag inser jag ju även att det skulle säkert finnas med en tolk/assistent om man skulle kräva bättre parkeringsvillkor för döva ifall jag som ska donera har frågor.

JÄKLA UNGE att trycka den i min hand och jäkla jag som inte tänkte längre än vad näsan räckte :P

Dunderförkyld:arghh::arghh:
Så blir till att vara hemma från jobbet idag och imorgon.
Segt med karensen men, men.

Polisen varnar just för detta nu, är tydligen något som "går" och råkar man ut för det kan man ringa 114 14 och tipsa :)

Vv: igår kom skattepengarna så nu ska jag boka tid hos frisör :)

Polisen varnar just för detta nu, är tydligen något som "går" och råkar man ut för det kan man ringa 114 14 och tipsa :)

Vv: igår kom skattepengarna så nu ska jag boka tid hos frisör :)

Detta skedde dock för ungefär en månad sedan :nailbiting:

*kl

Har beställt en bunt piller. Royal Jelly för att få fart på ägglossningen, adrekomp för att vara snäll mot binjurarna och så Thyro-Gold för att sparka igång sköldkörteln.

Kanske hjälper. Kanske inte...

VV

Sitter med sedvanliga kaffet i handen och väntar på att det ska göra sitt morgonjobb så jag kan gå och pudra näsan ;) så jag kan åka och göra mina sista fem kilometer för denna vecka sen.

kl

vv: I går blev min gräspaddock klar och jag busade runt lite med den fyrbenta :D Så larvigt skönt, vi är nog lika glada båda två för att kunna börja jobba ihop oss igen :D

Det låter ju superbra!:banana:

kl

VV: Red svartingen idag. Var beredd på att få tugga grus, men icke! Han var så snäll!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
4 586
Senast: pepp
·
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 396
Senast: Tarnin
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
42 43 44
Svar
871
· Visningar
26 717
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
54 55 56
Svar
1 117
· Visningar
58 318
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar