Tråd för Värdelöst Vetande del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för Värdelöst Vetande del 28

VV: Jag har ju skippat köksstolen och sitter på en stor pilatesboll i stället. Efter att ha ökat svårigheten mer och mer sitter jag nu bitvis i skräddarsits på bollen. Sista utmaningen har varit de två sista gångerna att dricka te under tiden.
Liiite knepigt, kan jag säga. Men det går.

Dock ska erkännas att bollen inte är stenhårt pumpad, men i alla fall.
Jag är faktiskt lite mallig över detta.
Någon som testat?

Det är något jag vill testa, får köpa en sådan boll efter sommaren. Men har en sjukt kass balans så får väl klä lägenheten med skumgummi :p

Hittade denna billigt på Rusta, tror jag att det var. Det är den största bollen och passar bra höjdmässigt att sitta på vid köksbordet.
Sambon sitter också där ibland när han jobbar med datorn. Fast han har inte -än - gett sig på några balansövningar.

...om man blir tillsammans med någon kan man räkna med att de flesta i ens omgivning försvinner... :cry:

*kl
Idag har vi löshoppat liten conniponni :love:

Och typ bråkat halva restiden. Bra att rensa luften :D

...om man blir tillsammans med någon kan man räkna med att de flesta i ens omgivning försvinner... :cry:

Men sedan finns de ju de som dissar sina vänner helt när man ingår i ett förhållande utan då duger bara killen jämt. Så det finns två sidor av myntet. Och nej, nu syftar jag inte på dig utan rent allmänt :p

Vv: Ibland är det så mycket enklare att stöta bort en människa man älskar än att be den komma närmare, destruktivitet deluxe :banghead:

Jag behöver projekt att arbeta med, att skapa och forma. Jag saknar mitt hus där jag kunde snickra och skruva, pyssla dagarna i ända om lusten föll på....att bo i lhgt på andra våningen utan balkong känns ju bara döden :banghead:

Åh Rie.. nu köpte jag en för några timmar sen.

Jag hade ju bestämt att hålla i varenda liten krona och denna dagen gick på 648 spänn i rent nöje. Nä plussa på 120 kronor till för ett par Pierre robert träningsbrallor jag hittade på Willys när jag nyss var där och veckohandlade.

Får skärpa mig nu. Och kanske börja pumpa upp pilatesbollen.

Omeprazol?

VV: ajvar är min bästa vän i köket! :love:
Fullvärdig ersättare till ALLT där man vill ha tomat(puré) :p
(stroganoff, färssås, andra pastasåser)

Bra nu men jag misskötte mig förra helgen och efter det har det hållit i sig.

"bra" som i "nyttgt" eller "bra" som i "snällt mot magen"? :)

Du kan ju ringa 1177 och rådfråga, om du inte vill gå direkt till läkare.

Omeprazol?

VV: ajvar är min bästa vän i köket! :love:
Fullvärdig ersättare till ALLT där man vill ha tomat(puré) :p
(stroganoff, färssås, andra pastasåser)

Underbart alternativ i rätter som kräver tomatpuré/tomat av något slag :D Provat sambal oelek? Googlade och verkade vara tomatfritt :) förvisso om man vill ha lite "sting" i det hela.

Nej bara bra som i regelbundet och nyttigt i stora drag. Vet att jag borde avstå kaffe och äpple tex och säkert en del annat.
Orsaken är alkoholhaveri förra fredagen och stress över jobbgrejer.

Ah men då måste du nog göra ALLT du kan för att lugna magen.

Undvik fett, fibrer (fullkorn, grönsaker), starka kryddor och liknande, stekt/grillat och "tung" mat (naturligtvis även alkohol och ev. tobak) typ.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
4 588
Senast: pepp
·
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 397
Senast: Tarnin
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
43 44 45
Svar
887
· Visningar
27 770
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
55 56 57
Svar
1 120
· Visningar
58 499

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka