Tråd för Värdelöst Vetande del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för Värdelöst Vetande del 28

Knep mot löktårar:

Låt löken ligga i frysen 15-20 min innan hackning.

eller

Hacka under fläkten (med fläkten på).

eller

Hacka bredvid rinnande kallvatten (vattnet suger med sig "gasen" från löken ner i avloppet).

Olja på kniven och tårar är ett minne blott :)

Tack!

Har testat att ha rinnande vatten och fläkten på, men det har inte riktigt hjälpt.

Men nästa gång ska jag testa alla knep samtidigt! :bump:

Skönt att vara ledig idag. Mindre kul att både min och syrrans bil pajat samtidigt:(
Min måste till verkstad och syrran måste få tag i ny beg. Gamle Saaben från 89 har nämligen tappat nån del under avgassystemet.

Bilar alltså..:(

kl

VV: Äntligen får vi lite regn! Allt är så torrt så det behövs! Hoppas på att det börjar åska också!:love:

Usch, det är verkligen inte roligt när bilen krånglar.. om det dessutom är flera bilar som det är fel på är det ju ännu värre :crazy:

IKEA Uddevalla öppnar imorrn och jag tänker inte åka dit :)
Det kommer ta timmar att komma dit och in :)

Haha ja och jag är inte direkt nån shoppingmänniska.
En dag på Ullared resulterade i en pappkasse med några tröjor och ett par julklappar :)
Det var nog dagens kortaste kvitto :)

Jag ska till psykologen imorrn istället

Är inte heller nån shoppningmänniska. Går in, kollar mig runt, får huvudvärk, går ut.

Vi är ju sparsamma i alla fall:D

Hoppas det går bra hos psykologen!

Blev akut sötsugen och orkade inte gå till affären, vad gör man? jo rotar i skåpen hemma.
Det blev en "röra" på kokos, smält smör och socker :o:yuck:
Sötsuget är borta och jag känner mig lagom megasuper mätt, var nästan gott men samtidigt lite halväckligt, små mängder rekommenderas ;)
Andra förslag på vad man kan hitta på i såna lägen? (havregryn vet jag)
Någon mer än jag som tycker jag är riktigt galen nu? :o

Naej, men har du mens snart? :o det brukar ge lite intressanta cravings, min är smörgåsgurka. En mage mår INTE bra efter en halv burk smörgåsgurka straight up O_o

Usch, det är verkligen inte roligt när bilen krånglar.. om det dessutom är flera bilar som det är fel på är det ju ännu värre :crazy:

Nä inga roliga pengar att lägga. Det verkar vara nåt fel med generatorn och sen måste bromsskivorna kollas och bytas fram. Bromsbeläggen är slitna.
O_o

Vilken tuff psykolog men kanske det jag behöver.
Han vill att jag ska fokusera mer på mig för att mår jag bra mår dotra bra med.
Fick fem punkter att fokusera på. Och återbesök om 3 veckor.

Vilken tuff psykolog men kanske det jag behöver.
Han vill att jag ska fokusera mer på mig för att mår jag bra mår dotra bra med.
Fick fem punkter att fokusera på. Och återbesök om 3 veckor.

Precis vad du behöver :bow:

Hoppas det blir jättebra nu :)

Blir så jäkla irriterad på att folk tar mig för given.
Men det kommer det bli slut på nu.
Jäkla typ

kl

VV: Behöver gå på toa!! Men jag orkar inte.. inte än:p Snart. Jag ska bara..

Sur, trött och arg. Så jävla mkt extrajobb för nån som inte är tacksam för det.
Ska se imorrn vad som sker, blir det ett negativt svar kommer personen få höra vad jag tycker.
Min psykolog sa att jag ska undvika onödiga konflikter men här måste luften rensas.

Beroende på vem det är.

Ibland tjänar man på att låta korkade människor fortsätta med sitt korkeri i lugn och ro, för oftast kan man inte påverka ändå. Det behöver komma från den korkade själv att inse hur korkad den är.

Kan man släppa så mår man bättre :)

Jag försöker leva som så, att jag koncentrerar mig på mig själv, försöker göra det som är bäst för mig och samtidigt är som jag vill att andra ska vara mot mig. Då mår jag bra inuti mig och det får mig glad.

Om jag skulle koncentrera mig på all skit som finns, då hade jag inte stått ut.
Så jag låter bli det och låter korkade människor göra korkade saker. Detta har jag lärt mig av umgänge med framför allt en korkad människa. Tyvärr gav jag honom allt för lång tid av mitt liv, två år ungefär om jag minns rätt och under tiden korkade han runt med andra tjejer fram och tillbaka. Men den korkade mannen är ett minne blott. Hade jag fått välja hade jag inte ens velat ha honom som ett minne, han är inte värd det ens.

Men men, man lär sig alltid nåt. Får väl vara så då :)
Och i slutändan tror jag att jag blev en bättre människa av det.

Senast ändrad av en moderator:

Jodå, ni kommer få reda på idag varför.
Om jag hade gått på magkänslan från början hade detta aldrig hänt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
4 949
Senast: pepp
·
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 406
Senast: Tarnin
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 870
Senast: netia
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
57 58 59
Svar
1 163
· Visningar
60 934

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka